2.2

Kaifeck Murder

Ett jobb för fotografen Marc till en avlägsen och mystisk by. Väl där känner han en konstig samhörighet till en saga om en grymma mord som skedde i en närbelägen bondgård 1922.

Originaltitel Hinter Kaifeck
Regissör Esther Gronenborn
Manus Sönke Lars Neuwöhner, Christian Limmer
Genre 2000-tal, Mysterium, Thriller
Skådespelare Benno Fürmann, Alexandra Maria Lara, Michael Gwisdek, Erni Mangold, Monika Hansen, Waldemar Kobus, Henry Stange, Manfred Möck

ledsenpirat
2010-02-17
Klichétyngd men underhållande för stunden. Påminner lite om svenska "Sjön" och det är ju heller ingen höjdare.
Feddan
2010-02-09
Ingenting nytt direkt, men stundtals riktigt snygg och jag gillade maskerna.
MetalJukebox
2010-02-06
Vilken dussinfilm, man har sett allt innan, kanske inte på tyska men ändå. Lyckades underhålla en hyggligt för stunden dock.
falafelpunk
2010-02-03
Som en tysk version av Wicker Man kombinerat med gammal tysk poliskommisarie-skräp (fast med en fotograf då istället). Visst att det var lite snyggt då och då, men inte ens det höjer skiten från den 1:a den förtjänar. Första filmen jag någonsin varit nära på att lämna biografen för (det som höll mig från det var att Kelly's var inte hade öppnat).
mazuli
2010-02-02
Håller med om att filmen påminner om en annan film (med Nicolas Cage har jag för mig), vilket drar ner betyget. Dock var filmen spännande och med oerhört vackert foto. Helt klart sevärd.
Zingo
2010-02-02
Inte bra alls. kändes som en dålig kopia av en annan film som jag inte vill spoila här. Tråkigt att de inte lyckades bygga upp någon spänning.