2.6

Just Buried

En ung man ärver sin fars begravningsbyrå, men upptäcker snart att den håller på att gå i konkurs. Han inleder ett förhållande med den kvinnliga begravningsentreprenören och de kommer av en olyckshändelse på ett sätt att hålla igång firman.

Originaltitel Just Buried
Regissör Chaz Thorne
Manus Chaz Thorne
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Rose Byrne, Jay Baruchel, Graham Greene (II), Thomas Gibson, Nigel Bennett, Sergio Di Zio, Reagan Pasternak, Jeremy Akerman

myslas
2014-06-01
Jag gillar Rose Byrne men något annat finns inte att glädjas åt här.
Devilock
2012-12-14
Var väldigt rolig. Såg den med syrran, så vi skrattade ihop. Men ganska platt film... och slutet var inte så genomtänkt. Godkänt iallafall.
johansk8
2011-12-11
Ganska snabbt insåg jag att det inte fanns någon trovärdig story eller intrig att intressera sig för. Detta är en absurd thriller som lika gärna skulle kunna vara gjord av Killing-gänget eller Felix Herngren. Kul om man ser det som sketcher.
jennah
2011-10-02
Nattsvart komedi som inte lämnar något större intryck. :)
jingoo
2011-09-04
Skruvad komedi, minst sagt, där huvudpersonen visar sig bära på psykopatiska anlag. Underhållande om man gillar lite annorlunda filmer. För övrigt känns Oliver helt malplacerad, på gott och ont. Han känns lite som en gymnasienörd som har klampat in i en film med galna skådisar där han krampaktigt försöker få ett grepp.
Blink182
2010-04-12
Härlig svartkomedi. Folk verkar inte gilla den men det är typiskt sånna här filmer jag gillar. Roliga karaktärer och knäpp handling
Herlow
2009-09-08
I början tror man att det är ett bra upplägg för typiskt fånig amerikansk komedi, men filmmakarna försöker göra något som "den seriösa publiken" också uppskattar. Någonstans tappar filmen både sitt driv och sitt fokus, vissa händelser funkar som defibrillator, men ingen skådespelare bär sin roll och ingen bakom kameran verkar ha tänkt till.
Templar
2009-08-11
grym början, sen dalar det snabbt... :/
Nallexander
2009-05-21
Lite läskig och konstig
Arschloch
2009-05-03
Jag tyckte verkligen den var helt klockren. Älskar den här typen av film. Bryr mig inte om att den är lite förutsägbar, den levererade den känslan jag var ute efter perfekt. Naiv och vacker.