1.6

Jultomten fixar allt!

Barnen på Mars är uttråkade. De ser TV-program från jorden och ser hur glada jordens barn är eftersom de har en jultomte. De styrande på Mars bestämmer sig för att kidnappa jultomten och föra honom till Mars för att roa planetens barn.

Originaltitel Santa Claus Conquers the Martians
Regissör Nicholas Webster
Manus Glenville Mareth
Genre Familjefilm, Science Fiction, Fantasy, 60-tal
Skådespelare Pia Zadora, John Call, Leonard Hicks, Vincent Beck, Bill McCutcheon, Victor Stiles, Donna Comforti, Chris Month, Leila Martin

Starkbröl
2022-05-17
Är det världens bästa film? Eventuellt. Är det världens bästa julfilm? Tveklöst. Den rekommenderas till alla, ignorera alla haters. Även Pia Zadoras bästa film med stor marginal.
Ihsahn
2018-06-28
Sällan har en så kort film känts så lång... inte ens barn kan uppskatta det här.
AlbinWesley
2015-12-24
Till en början är det hysteriskt roligt för att det är så dumt, så dåligt gjort, usla skådespelare såväl som dialog... och ja så klart hela berättelsen är urbota korkat påkommen, på detaljnivå är det löjeväckande. Trots kort speltid är den alldeles för lång också, intrigen håller inte alls. Nej men visst alltså det var roligt att skratta lite men brutalt dålig film.
martingo89
2013-01-24
Filmen får en tvåa bara för att roboten var riktigt episk. För övrigt värdelös film. Se den inte under nyktert tillstånd, då kanske din hjärna smälter.
MaxMackan
2012-04-05
Det bästa jag kan säga om den är att den svenska titeln för ovanlighetens skull faktiskt är bättre och mer passande än den engelska. Även om den engelska är coolare är det ju faktiskt en rätt missvisande sådan. Varför en kommentar om titeln? För att det inte finns något annat att prata om. Det är en rätt fruktansvärd film.
craptastic
2011-12-15
Efter att ha sett bitar här och där beslöt jag mig för att se skrället i helhet, det är ju trotts allt jul. Visst det är absurt. Julhistoria blandat med klassisk sci-fi. Riktigt bra till en början. Men hade fungerat bättre i kortare format. Det blir släpigt.
FilmJoey
2010-12-17
Den här filmen har allt! Ondskefulla marsianer, barn i knipa, hungriga isbjörnar, mördarrobotar, en formidabel slagdänga till theme song (Hooray for Santy Claus) och framför allt jultomten - läskigare än nånsin! Inte märkligt att John Waters ser den här varje jul.
Mynameiscarl
2010-12-14
Den sämsta film jag någonsin sett. Man hatar varenda karaktär i hela filmen, förutom antagonisten - som antagligen är gjord för att just hatas. Riktigt skräp, nästan inte värd sin etta.
TobiasRydén
2010-12-03
När man betygsätter såna här riktiga skitfilmer, som man egentligen bara ser för att de lär vara så dåliga, så är det ju känt från början att filmen är usel och utifrån den vetskapen bedömer man filmen på ett annat sätt än filmer som har ambitionen att vara bra. Man kan säga att man betygsätter utifrån olika grader av uselhet, men även om denna film nästan är en tvåa så får den bara en etta i betyg. I slutändan får man typ huvudvärk av att titta.
Zelest
2010-02-16
Fick DVDn i julklapp av mina föräldrar... jag måste vara udda, eftersom jag tyckte att den var lite småmysig. Tråkig ibland, men oftast småmysig.