2.2

Julnötter

För arbetarna på Kaliforniens självmordsnödlinje är julen inte bara är en glädjehögtid. Deras hyresvärd kräver att de ska betala dubbel hyra, annars kommer deras hjälplinje att hamna på gatan.

Originaltitel Mixed Nuts
Regissör Nora Ephron
Manus Nora Ephron, Delia Ephron
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Steve Martin, Juliette Lewis, Madeline Kahn, Robert Klein, Anthony LaPaglia, Rob Reiner, Adam Sandler, Liev Schreiber, Rita Wilson, Parker Posey, Jon Stewart, Joely Fisher, Christine Cavanaugh, Henry Brown, Garry Shandling

Paramis
2018-12-19
En gammal favorit som jag gärna ser om då och då. Alltid kul och se Steve Martin, nästan allt han gör blir kul.
EvilNed
2018-12-16
Riktigt dålig.
2018-02-23
Hysteriskt och skrikit så jag blir helt matt. Och så lite ofräsch transhumor på det. Nej tack.
2016-11-21
Man får sig några skratt och skådespelarna gör bra ifrån sig, men som helhet är den här filmen inte mycket att hänga i granen.

2015-12-06
Hysteriskt och skränigt. Det blir bara för mycket!
Lotso
2015-12-04
I sin helhet är Mixed Nuts ingen bra film ur ett komiskt synvinkel. Den misslyckas totalt att bygga upp sina karaktärer och att göra de intressanta, vilket är en viktig del i en komedifilm. Slapstick humorn funkar inte tillsammans med depressionen som spelas i bakgrunden. Vilket gjorde att filmen i det stora hela var mer eller mindre ganska så tråkig att kolla på. Där var några skämt som funkade sinsemellan, men där var aldrig någon gång jag skrattade riktigt. Vilket är synd för du har talangfulla skådespelare med i filmen. Men det är karaktärerna som är irriterande och avskyvärda att följa. Samt ett slut som kom från ingenstans och var helt malplacerat, uselt och barnsligt. Trots det så lyckades filmen ändå med julstämningen trots ingen snö, vilket alltid är något. Men det räddar inte filmen. Ironiskt nog så lyckas Planes, Trains & Automobiles vara en bättre julfilm på alla punkter än denna, och det är en Thanksgiving film.
2014-11-30
En film som mixar svart komedi med drama och lyckas mer här och där än rakt igenom hela filmen. Många duktiga och roliga skådisar som här kan ses i lite annorlunda roller än sina vanliga vilket gör det intressant. För att kunna uppskatta denna film så måste man ha en smak för just svart komedi och det lite annorlunda. Utspelar sig under julhelgen.
2013-06-06
Kanske det mest meningslösa jag någonsin sett. (2/15)
mazquara
2011-10-23
liev schreiber är ju bara sååå underbar!!!
Ondskapt
2010-12-10
Typiskt 90-talsvirrig julrulle som är som bäst (faktiskt!) när Adam Sandler plockar fram ukulelen och ger oss oförglömliga klassiker. Steve Martin funkar han också, annars är det lite utdraget och väl spretigt stundtals, även om jag tyckte den var kul emellanåt.