1.8

Julfritt

Luther och Nora Krank får ett samtal i sista minuten från sin dotter, där hon meddelar att hon tänker spendera julen hemma. Paret Krank som tänkt åka på semester får nu lägga planerna på is, och istället förbereda hemmet för julfirande.

Originaltitel Christmas with the Kranks
Alternativ titel Skipping the Holidays
Regissör Joe Roth
Manus Chris Columbus
Genre Komedi, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Tim Allen, Jamie Lee Curtis, Dan Aykroyd, Caroline Rhea, M Emmet Walsh, Elizabeth Franz, Erik Per Sullivan, Cheech Marin, Jake Busey, Austin Pendleton, Tom Poston, Julie Gonzalo, René Lavan, Felicity Huffman, Patrick Breen, Bonita Friedericy

Pos
2021-12-27
Så jävla orimligt manus att jag blir förbannad. Vilken smörja. Stängde av efter 30 minuter. Ser hellre Barb Wire.
F-M-J
2019-12-12
Vilken flopp. Andefattig sörja.
2017-12-24
Denna historia är skriven av en av mina favoritförfattare när det gäller thrillers dvs. John Grisham så av denna anledningen hade jag fått för mig att denna film skulle vara mer av en mörk film varav jag hade undvikit den. Detta var dock sevärt och bra med duktiga Tim Allen och Jamie Lee Curtis i huvudrollerna. 3+
Grillo
2017-12-23
Fascism som ger några skratt. Nåväl. Gick att se om man glömmer budskapet: conform or die!
C12
2017-12-23
Väldigt förutsägbar film, med maffialiknande grannar. Ve den som inte vill fira jul.
2016-12-28
Filmen skiljer sig lite från boken. Grundhandlingen är kvar men en del saker har man låtit bli att ta med, andra saker har man lagt till och en del saker har ändrats. Men så brukar det ju i regel bli när man filmatiserar böcker så det är ju inget att bry sig om. Det här är en väldigt bra, rolig och underhållande film med bra skådespelare och mycket bra musik. Ett måste kring jul!
wasteoftime
2016-12-25
Första halvan är faktiskt riktigt rolig, men sedan, när det börjar närma sig finalen tappar den allt. Allt det som gjorde den rolig, gör den nu outhärdlig, mer eller mindre, och ju närmare slutet vi kommer, desto sämre blir det. Första halvan är ändå en film där Tim Allen ÄR ROLIG. Fatta hur stort det är. Eftersom att första halvan ändå är såpass rolig så klarar den sig ifrån de riktigt tunga bottenbetygen, men 0,4 på SH-skalan får det ändå bli. Sista halvtimmen är outhärdlig.
RunRiot
2015-12-30
Klassisk amerikansk julfilm, där den största dödssynden en kan begå är att inte vilja fira jul. Jag vill kräkas lite på budskapet i den och ärligt talat är det ingen särskilt bra film heller. Får lite Stepford Wives-vibbar och det känns rätt masspsykotiskt. Däremot finns det ju sånna människor på riktigt och det skrämmer mig rätt rejält.
Muskelkungen
2013-01-02
Jag är helt oförstående. 90 % av filmen går ut på att alla amerikanska idioter går runt och är elaka mot varandra, sårar varandra och presterar olika sorters misslyckanden. Jag ler inte en enda gång. Deprimerande uppvisning i hur man förväntas vara för att platsa i ett idealiserat samhälle.
santiago
2012-12-23
Alldeles för lång, sliskig och tråkig för att vara en bra julfilm. Usch och fy.