Judge John Deed: Duty of Care

En ung man dör på en byggarbetsplats och företagets chef försöker lägga skulden på de anställda. Deeds ansträngningar att få fram sanningen gillas inte från högre ort.

Originaltitel Judge John Deed: Duty of Care
Regissör Jonny Campbell
Manus G F Newman
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Jenny Seagrove, Martin Shaw, Donald Sinden, Caroline Langrishe, Fraser James, Lindsey Coulson, Rory Kinnear, Barbara Thorn, Christopher Ellison, Michael Eaves, Eamon Boland, Elliot Cowan, T R Bowen, Louisa Clein, James Barron, David Norman, Steven Elliot

MaraJade
2007-03-18
Intressant att se en brittisk "serie" om domarväsendet till skillnad från alla kriminalare som flödar över, inte för att det är en nackdel precis men det är alltid kul att se något annorlundare. Martin Shaw och Jenny Seagroves karaktärer är intressanta och har en trevlig kemi tillsammans vilket gör att man verkligen vill se fler avsnitt för att se vad som kommer att ske mellan dem i framtiden. Tyvärr missade jag de avsnitt som visades innan detta men jag hoppas på en möjlighet att få se på dem någon gång framöver.