2.2

Judas

Judas Iskariot är en småskalig vinhandlare med ett våldsamt rebelliskt drag som vill göra revolution mot romarnas förtryck av hans folk.

Originaltitel Judas
Alternativ titel Judas & Jesus
Regissör Charles Robert Carner
Manus Tom Fontana
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Johnathon Schaech, Jonathan Scarfe, Tim Matheson, Fiona Glascott, Owen Teale, Bob Gunton, Rory Kinnear, Mark Womack, Enzo Squillino Jr, Aidan McArdle

Skapad 2019-10-27 av
Vem var Judas Iskariot - egentligen? Det är den frågan som denna film försöker besvara och jag tycker att man lyckats få till en väldigt intressant och även ganska spännande film med bra skåd...   Läs mer »

2017-05-22
Intressant och spännande drama med bra skådespelare.
2016-07-21
Helt okej film med bra skådespelare.
Paddyeahh
2014-04-06
Stackars Judas.

2011-09-19
Dumma Judas.
Heartofarebel
2011-08-15
Den går att se. That's it.
Erkos
2009-06-30
Jag gillar ju filmer om romarriket och sånt men den här var lite seg faktiskt och den kändes inte så himla realistisk heller. Så den får inte så vidare bra betyg heller.
mammene
2008-05-05
Det här var en skildring av Judas, vem han egentligen var finns det flera versioner om. Visst filmen skulle ha Judas i focus, men varför göra Jesus så blek, han hade ingen karisma över huvudtaget. Det blev aldrig någon riktig känsla för någon.
StureStenhög
2008-05-05
En film som aldrig lyckas slita sig loss från de hinder som tv-mediumet medför. Budgeten är låg och det syns väldigt tydligt. Den duger dock inte som ursäkt. Att göra en film där man utforskar Judas som karaktär är väldigt intressant, men man lyckas tyvärr inte komma honom speciellt nära. Filmen staplar bara en rad händelser efter varandra och skildrar dem helt utan inlevelse. Castingen av Jesus är också klart tveksam
Kaleid
2006-11-12
Jesusglorifikation
Mikael_H
2006-07-03
Riktigt gripande. Kanske inte helt korrekt - men annorlunda på ett bra sätt.