2.8

Jubilee

Queen Elizabeth I gör en tidsresa till sent 1900-tal och finner ett deprimerande Storbritannien där livet verkar meningslöst. Tre uttråkade punktjejer fördriver tiden genom att mörda.

Originaltitel Jubilee
Regissör Derek Jarman
Manus Derek Jarman
Genre Drama, 70-tal
Skådespelare Jenny Runacre, Nell Campbell, Toyah Willcox, Jordan, Hermine Demoriane, Ian Charleson, Karl Johnson, Linda Spurrier, Neil Kennedy, Jack Birkett, Jayne County, Richard O'Brien (I), David Brandon, Helen Wellington-Lloyd, Adam Ant

2014-12-30
Roligt som tidsdokument med tidiga punkare m m. Men seg.
Bandersnatch
2013-03-10
Tempot är något lågt ibland, men den är jäkligt skön med bra musik, balla karaktärer och rätt schysst skådespeleri.
altemark
2013-03-02
Efter att ha umgåtts med många av de människoexemplaren som skulle porträtterats, finge detta bara vara en film senare gestaltad, kan jag säga: inga förhandlingar, ingen kultur, bränn bara skiten. Let's ANSI. Arbetarmakt.
Slowdive2
2012-11-30
Såg den utan text och förstod mindre än jag önskat.
koldowsky
2007-03-20
för lång och bitvis oengagerande, siktar aningen för högt. men många fina foton och tänkvärda detaljer.
sockervalpen
2006-03-26
A Clockwork Orange, råsnygg sci-fipunkestetik från sjuttiotalet, magiska tidsresor med , balett bland eld och nakna män med djurmasker. Titta!