Journey of a Woman

En familj i Varanasi hamnar i ekonomiska problem. Den äldsta av två döttrar i familjen, Badtki, beslutar sig för att flytta till sin kusin i Mumbai för att söka lyckan inom företagsvärlden. Tyvärr räcker inte meriterna att kunna städa, laga mat och vara en klassiskt skolad duktig flicka särskilt långt och snart blir Badtki medveten om en smutsig och ogästvänlig sida av Indien. För att sörja för familjen hon älskar i Varanasi ger hon sig in i en helt ny vardag full av rika män med lust att spendera kvällen med en vacker kvinna. Men när yngre systern bestämmer sig för att också komma till Mumbai börjar världen och familjens värderingar göra sig påminda.

Originaltitel Laaga chunari mein daag
Alternativ titel My Vail is Stained
Regissör Pradeep Sarkar
Manus Pradeep Sarkar
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Rani Mukherjee, Konkona Sen Sharma, Jaya Bhaduri, Abhishek Bachchan, Kunal Kapoor, Anupam Kher

Newt_
2007-10-31
En typisk Bollywood-film med helt förutsägbar handling och förväntade kärleksrelationer allt kryddat med massa musik, sång och dans. Men trots det föreslår jag att man ser hela, det är ju en så rolig känslovandring! Och har du inte sett Bollywood-Indien eller Indien (i verkliga livet) så tänk dig bara valfri 50-talsmartiné och 70-talsmusikal uppblandade med extra mycket färg och dans så har du den här i en liten ask!