2.4

Johnny Dangerously

En film som utspelar sig på 1930-talet och handlar om en ärlig och godhjärtad man som tvingas bege sig in på brottets bana för att finansiera sin mammas mediciner.

Originaltitel Johnny Dangerously
Regissör Amy Heckerling
Manus Bernie Kukoff, Norman Steinberg, Harry Colomby, Jeff Harris
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Michael Keaton, Peter Boyle, Marilu Henner, Joe Piscopo, Maureen Stapleton, Danny DeVito, Ray Walston, Griffin Dunne, Glynnis O'Connor, Dom DeLuise, Richard Dimitri, Ron Carey, Dick Butkus, Scott Thomson

Ful_fisk
2020-04-05
Småkul parodifilm som man gott kan se en gång och skratta till lite grann, och sedan gå vidare med livet utan att tänka så mycket på den igen.
TFJ
2017-09-23
Habil komedi med en del småskratt. Inget man ångrar att man sett och inget man kommer se om.
Martin76
2008-05-04
Oj, snacka om att denna var en besvikelse, skämten var ganska tråkiga, som filmen i övrigt.
DanielJohnsson
2006-10-08
Den är nostalgiskt underhållande, men överlag en väldigt seg film och Keaton ser alldeles för feminin ut för att vara en "player"
RiffRandell
2005-07-16
Fyfan ja orkade inte kolla kalrt. ett klart sopnedkast och bottennapp för AMY HECKERLING, som gjorde älskvärda mästerstycket fast times at ridgemong thigh!
lydia_markus
2005-04-13
I loved the movie för att den häftiga Michael Keaton har en av huvudrollerna... en rolig film med 80tals skämt... Michael are so cute:)
Goham
2005-03-12
Åååå, nostalgi!
Redwood
2005-03-01
Usch vilken förskräcklig humor. Tänk er bröderna Zucker i deras värsta situationer så har ni en bild av denna film.

2005-02-20
haha så jääävla bra! "Oh my god, i can see and i can hear!!! but who am i?" roligaste jag nånsin hört..
Mareld
2005-02-17