Johan Falk - Organizatsija Karayan

Johan Falks styvdotter Nina har äntligen fått bättre kontakt med sin biologiske pappa byggmästaren Örjan. Samtidigt krackelerar allt för Örjan. Hans skulder till en estnisk byggfirma på ett av kommunens byggprojekt i Göteborg, leder till att Nina kidnappas. Vad kidnapparna inte räknat med är att Ninas styvpappa är polis. Johans och GSI:s inblandning skapar en snöbollseffekt som leder ända upp till toppskiktet av norra Europas farligaste maffia, den est-ryska Karayan; en maffia bestående av före detta underrättelseofficerare från KGB. Karayan beslutar att lösa situationen i Sverige ? permanent. För Johan blir det här hans livs mest personliga resa ner i Göteborgs undre värld.

Originaltitel Johan Falk - Organizatsija Karayan
Alternativ titel Johan Falk 10
Regissör Richard Holm
Manus Viking Johansson
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Marie Richardson, Jakob Eklund, Anastasios Soulis, Jens Hultén, Meliz Karlge, Alexander Karim, Joel Kinnaman, Jonna Järnefelt, Johan Hedenberg, Tobias Zilliacus, Zeljko Santrac, Georgi Stajkov, Mikael Tornving, Hanna Alsterlund, Mårten Svedberg, Philip Panov, Rune Temte, Fredrik Dolk, Jessica Zandén, Magnus Roosmann, André Sjöberg, Thomas Nilsson, Ruth Vega Fernandez, Helena Eliasson

Rele
2015-04-27
En bra Johan Falk film. Spännande film med en klart bättre Falk. Jag ger en trea.
2015-01-14
Uppskattade man "Taken" med Liam Neeson i huvudrollen så kan jag meddela att man här får en slags svensk version när karaktären Johan Falk ger sig ut på en jakt efter sin kidnappade styvdotter. Nu är detta inte hela handlingen utan här får man en liten bredare historia om jag ska fortsätta jämföra med "Taken". "Johan Falk: Organizatsija Karayan" fungerar och ger lite liv och energi till karaktären Johan Falk. Jag gillar också blinkningarna till de tre allra första filmerna om Johan Falk. 3+
Zebulonm
2014-12-21
En bra Falkrulle. Underhållning och spänning i ett paket....
GNStudios
2013-12-19
Med tanke på vad handlingen kretsar kring så är det synd att de inte brände krutet på något bättre
ziferN
2013-12-11
Det är stabilt, spännande och klart underhållande, samt så gillar jag att det nya kapitlet är flera klasser bättre än förra och innehåller mycket mer kvalité och högre produktion. Dessutom så är Jakob Eklund faktiskt bättre i det nya kapitlet än förra, samt även intressant att följa i jämförelse. Jens Hultén är iallafall suverän som vanligt och nu är jag beredd för de sista två delarna i serien, som tydligen ska vara bland de bästa också.
produr
2013-12-03
Helt okey Falk jag har sett alla ifrån Noll tolerans till nu.Det börjar ju kännas lite slentrianmässigt bara.Bra Falk men nu kollar man ju bara klart för att veta hur det ska gå.Ingen mer Falk för mig tack(förutom dom två som kvarstår förstås)Bra serie i alla fall.3:a till Falk serien från mig
Djason
2013-12-02
Helt ok handling och med en hel del spänning, speciellt mot slutet. Och i denna film får man även se stenansiktet Jakob Eklund agera lite också med att visa lite känslor. Inte en av de bättre Falkfilmerna men inte heller en av de sämre.
melankoli
2013-11-26
Stark 2:a.

2013-10-06
Ganska bra. Lite löjligt manus i vanlig ordning. 5 av 10.
RichardEk
2013-06-29
Lite av ett steg tillbaka i denna del 4 av de 6 filmer som utgör "säsong 2". Det är lite för bekant bakgrund, med dessa eviga skumma figurer från Baltikum i byggbranschen. Även temat den frånvarande fadern som återkommer för att röra till det känns också väl bekant. Men det blir ändå spännande i slutet och sidospåren, främst den allt mer komplexa relationen mellan Seth och Sophie fördjupas på ett intressant (om än inte helt sympatiskt) sätt.