3.2

Joe's Palace

Ett drama som fokuserar på relationen mellan Elliot, en rik Londonbo, och Joe en tonåring som har hand om tomt hus som Elliot äger.

Originaltitel Joe's Palace
Regissör Stephen Poliakoff
Manus Stephen Poliakoff
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Michael Gambon, Danny Lee Wynter, Rupert Penry-Jones, Kelly Reilly, Rebecca Hall, Clive Russell, Carolyn Pickles, Caroline Lee-Johnson, Alfie Allen, Celyn Jones, Michelle MacErlean, Graham Padden, Max Dowler, Sarah Crowden, Lourdes Faberes

2022-08-23
Kändes som jag blev helt betagen av denna lite teatraliska film, lugn med många dialoger och betraktelser. Naiv i sitt berättande, nästan som en saga, hela tiden med Joe's betraktande blick. Joe spelades av Danny Lee Wynter en ny bekantskap för mig, perfekt för denna roll. Sedan är det ju brittiskt så det förslår, den här filmen gjorde något med mig, kanske blev jag förtrollad.
badpanda1606
2009-06-03
typiskt brittiskt!
MaraJade
2008-02-04
Det känns som om det tar väldigt lång tid innan handlingen väl kommer igång, faktum är att filmens sista 15 min är bäst när man får reda på Elliot Graham fars hemlighet. Allt annat i filmen känns rätt meningslöst.