2.7

Find a Place to Die

En geolog och hans syster finner en övergiven guldgruva. Deras bror dödas av gangstrar som även stjäl guldet. De får ta hjälp av en deserterande soldat för att återfå skatten och hämnas mordet på brodern.

Originaltitel Joe... cercati un posto per morire!
Regissör Giuliano Carnimeo
Manus Lamberto Benvenuti, Giuliano Carnimeo, Hugo Fregonese
Genre Action, Romantik, Western, 60-tal
Skådespelare Jeffrey Hunter, Pascale Petit, Reza Fazeli, Giovanni Pallavicino, Nello Pazzafini, Adolfo Lastretti, Mario Dardanelli, Umberto Di Grazia, Anthony Blod, Serafino Profumo, Daniela Giordano, Piero Lulli

2016-03-16
Lam SW med trista eldstrider, kassa handgemäng, ointressanta karaktärer, beige story, men med en schyst sleaze-scen sådär lagom malplacerad. (4+/15)
StureStenhög
2014-06-23
Efter en oerhört klumpig inledning där en karaktär drar hela bakgrundshistorien för en annan karaktär som redan känner till den samtidigt som kulorna vinerna kring öronen på dem, så tar sig den här filmen ganska bra sen. Regissören vill helt tydligt vara Leone, men hans imitation är faktiskt ganska bra, så det är väl inget fel med det, snarare tvärtom. Ett färgstarkt persongalleri och en del kul dialog får vi också. Några sega partier blir det dock, men gillar man sina spaghetti-westerns så tycker jag nog att det här kan vara värt att kolla upp
dudson
2013-11-02
Reko spagge western som innehåller det mesta som genren skall innehålla.våld/ girighet/ svek/ guld/ tortyr/ pang pang.
DiamondWillie
2005-09-23
En bra spaghetti western. Gillar du genren så lär du gilla denna.