3.1

Joe

Den före detta fången Joe Ransom har försökt lägga sitt mörka förflutna bakom sig och lever ett enkelt liv. Han jobbar för ett skogsföretag på dagarna och dricker på kvällarna. Men så dyker den 15-årige Gary upp i stan och söker efter ett jobb för att kunna försörja sin familj. Plötsligt har Joe hittat ett sätt att göra någonting rätt och slutligen bli någons hjälte.

Originaltitel Joe
Regissör David Gordon Green
Manus Gary Hawkins
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Tye Sheridan, Gary Poulter, Ronnie Gene Blevins, Adriene Mishler, Brian Mays, Aj Wilson McPhaul, Sue Rock, Heather Kafka, Brenda Isaacs Booth, Anna Niemtschk, Elbert Hill III, Aaron Spivey-Sorrells, Milton Fountain, John Daws, Kay Epperson

Skapad 2019-10-29 av saggesaliv
15-åriga Gary har drivit runt med sin familj hela livet, från ställen, till ställen. Hans pappa slår honom och hans syster pratar inte längre, alltid håller dock Gary upp livets gnista och är ...   Läs mer »

Canaletes
2022-04-25
Snyggt filmat, vackra miljöer och fina skådespelar-insatser utav alla. Men filmen saknar tempo, och det händer inte riktigt mycket som fångar ens intresse.
2021-06-22
Nja, påminner lite om: A Perfect World fast mycket sämre... Tycker Nicolas Cage är en sån där skådis som agerar överdrivet i sitt skådespeleri...
hardcore
2018-10-14
När jag ser denna tänker jag på vad fan håller Nicolas Cage på med? Säkert sätt 10 skitfilmen innan jag såg denna som faktiskt visar hur bra han fortfarande kan spela och bära en film. Dock är han inte ensam här utan har Gary Poulter som här kan man säga gör sin livs roll då det här var den enda film han var med i. Väldigt obehaglig som den alkoholiserade pappan till Tye Sheridan är bra som sonen.
GrandMaster_E
2017-03-13
Nic Cage är stenhård utan att överspela.
Christofer
2016-07-10
Ångest och misär helt utan poäng. Dynga på alla plan.

2016-01-14
Positivt överraskad! Både av filmen och av Nicolas Cage. Och trots det hade den kunnat vara ännu bättre om vissa scener och dialoger hade gjorts mer noggrant.
2015-11-01
Våldsamt och välgjort diskbänksdrama full av alla de stereotyper som alltid ska närvara. Den onde är ond och den gode är god, här råder aldrig några tvivel. Cage gör en bra insats och borde satsa på sånt här istället för alla konstiga hårtransplantationsroller han har numera.
Kajanus
2015-07-13
DGG i fin form igen. Ett tag trodde jag att han gått förlorad men nu är amerikansk films diskbänk tillbaka. Sällan har så skitiga människor behandlats med ett sådant rått hjärta. Tye Sheridan är utmärkt och Cage visar varför han en gång var tronsittare.

2015-06-22
Denne var riktig bra ligger på grensen til en femmer.
arruba
2015-06-13
Bra film, Cage gör en av sina bättre roller och miljöerna ger också filmen en extra dimension. Klart sevärd!