3.4

Jim och Andy

En inblick bakom kulisserna på filmen "Man on the Moon", där Jim Carrey tog sig an rollen som komikern Andy Kaufman.

Originaltitel Jim & Andy: The Great Beyond - Featuring a Very Special, Contractually Obligated Mention of Tony Clifton
Regissör Chris Smith
Genre Dokumentär, 2010-tal

F-M-J
2019-02-09
Flippat intressant.
stoked87
2018-07-15
älskar den här dokumentären och denna film är den bästa filmen han har gjort!
fridenpaden
2018-03-23
Mycket intressant. Får mig att tänka på De förnedrade, om inspelningen av Triers Idioterna. Hur långt kan man gå för att hitta sin rollkaraktär?
Starkbröl
2018-03-17
Intressant och underhållande för oss som gillade Man on the Moon. Totalt obegriplig för alla andra förstås. Bidrar egentligen inte till att öka förståelsen vare sig för Andy Kaufman eller Jim Carrey eller någonting alls, det blir så många nivåer av meta att man nästan måste fråga sig på vilken nivå skådespeleriet äger rum.
Jompalompier
2018-01-24
Väldigt intressant dokumentär av flera anledningar. Inte minst ur ett arbetsmiljöperspektiv.
wasteoftime
2018-01-18
Även om det ger en intressant inblick i hur processen gick till, så har jag svårt att tycka att sådana här dokumentärer är speciellt intressanta över lag. Den säger ju ingenting som jag inte redan visste, även om den ger en annan inblick i det hela. Det som dock hade varit intressant, är ju det Jim Carrey säger, om att han hade en vision om hur detta bakom-kulisserna-foto skulle integrerats med själva filmen. På sin höjd kul kuriosa om man gillar filmen. 0,4 på SH-skalan.
AugustDellert
2018-01-15
En helt otrolig inre resa från en av vår tids mest intressanta och inspirerande personer. Carrey bjuder på mycket insikt och visdom i denna upplyftande och upplysande dokumentär. För dem som är intresserade av österländsk filosofi är den ett måste!
lrenner
2017-12-15
Jim Carrey är en idiot.
stgurgel
2017-12-14
Glad att den finns så jag kunde se den ta del av anekdoterna, men oväntat dålig som dokumentär
badpanda1606
2017-12-09
Grämer mig ordentligt över att jag inte sett filmen samtidigt som jag blir oerhört taggad att få se filmen efter att ha sett den här dokumentären. Längtar till jag få se Carrey i en seriös roll igen likt Eternal eller truman show