2.7

Jayne Mansfield's Car

På 40-talet i Alabama, tvingas en ung man ta hand om sin familj på egen hand när hans fru lämnar honom för en engelsman och flyttar med honom till England. När hon dör har hon begärt att föras tillbaka till Alabama för att begravas, och vid det här laget har hennes tidigare make inte sett henne på nästan 30 år. De två familjerna - den hon övergav, och hennes engelska familj - möts inför begravningen och försöker anpassa sig till varandra, med blandat resultat.

Originaltitel Jayne Mansfield's Car
Regissör Billy Bob Thornton
Manus Billy Bob Thornton, Tom Epperson
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Ray Stevenson, John Hurt, Kevin Bacon, Robert Duvall, Billy Bob Thornton, Robert Patrick, Frances O'Connor, Shawnee Smith, Tippi Hedren, Katherine LaNasa, Marshall Allman, John Patrick Amedori

deswhip
2018-01-15
Välspelat drama men handlingen är för pointless för att filmen ska få högre betyg från mig. 2+
stgurgel
2016-12-06
How one bad trip can ruin a movie. Inte för att den var mer än medelmåttig engagerande innan eller efter heller

2014-12-31
Varken bra eller dålig. En trea helt enkelt.
KyLLo
2014-12-13
Bra skådisar i blek film.
Gigi1943
2014-06-15
Tyckte den var helt okej, lite småtrevlig en vanlig vardagskväll.
Ima_Tree
2013-06-27
Jäkla Billy Bob Thornton som har allt för att lyckas men ändå aldrig får till det. Bra skådisar, skön ton, snyggt foto, bra musik. Men ändå... Något limmar inte riktigt ihop det ordentligt.
jonbo
2013-05-29
Med undantag för en scen med Billy Bob som berättar om kriget är filmen en enda långt transportsträcka. Kvalitetsskådisar som faller in bekvämt i invanda roller.