2.1

Jawbreaker

På skoj kidnappar pluggets tre häftigaste tjejer en polare på hennes födelsedag. För att hon inte ska skrika stoppar tjejerna en enorm karamell i munnen på sitt offer. En karamell som hon sätter i halsen - och dör av.

Originaltitel Jawbreaker
Regissör Darren Stein
Manus Darren Stein
Genre Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Julie Benz, Rose McGowan, Rebecca Gayheart, Judy Greer, Ethan Erickson, Pam Grier, Carol Kane, Tatyana Ali, Charlotte Ayanna, Chad Christ, Jeff Conaway, William Katt, P J Soles, Marilyn Manson

päronanton
2018-07-22
En helgalen rulle men bra! Den kunde dock ha varit lite längre!
2016-09-18
Klockren komedi med bra skådespelare!
ziferN
2014-10-30
Detta var förvånansvärt kul och underhållande, faktiskt. Jag hade först förväntat mig ännu en dussinfilm inom chick-flick-genren men detta var något originellt och den hade fullt med attityd. McGowan är dessutom i god form och filmen var helt klart underhållande för stunden.
2014-10-28
En film mer för tjejer men ibland har man fått tag i en film och har inget bättre att göra. Detta var dock lite småkul med helt OK skådespelare som inte gör bort sig.
Taandborste
2014-06-17
Väldigt cartoonish, något som får den att sticka ut. Jag gillar det!
LYCANTHROPY
2011-08-28
Underbar. Lite mardröms-feeling över hela filmen, det gillas!
yrkeschaufföre
2011-06-20
Välgjord och tråkig så en tvåa, men varför skulle tråkig vara dåligt? En svag trea för att Rose är så söt och Judy Greer alltid är bra.
zooft
2010-12-17
Av nån anledning gillade jag den här filmen. Den va så skum och...bara annorlunda.
jingoo
2010-11-28
Hum. Nix.

2010-09-11
Det är något särskilt med den här filmen.. Snyggt gjord och bra soundtrack! Och så är ju Marilyn Manson med som värsta slusken. Ha, ha! Bara det är ju värt extra poäng!