2.6

Jason Bourne

Efter att ha blivit kontaktad av en annan före detta CIA-agent beslutar sig Jason Bourne för att dra sig ur skuggorna för att försöka ta reda på sanningen om sitt förflutna.

Originaltitel Jason Bourne
Regissör Paul Greengrass
Manus Paul Greengrass, Christopher Rouse
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Tommy Lee Jones, Alicia Vikander, Vincent Cassel, Julia Stiles, Riz Ahmed, Ato Essandoh, Scott Shepherd, Bill Camp, Vinzenz Kiefer, Stephen Kunken, Kaya Yuzuki, Gregg Henry

_lucifer_
2022-02-25
Bitvis okej, men ett rejält slafsverk av plot holes, sanslöst orealistisk och totalt ogenomtänkt bitvis! Oklart vilket universum dom lever i! Med den budgeten kanske man kan ta in en konsult som har lite tekniskt kunnande som man kan rådfråga!
hsimpson
2022-01-19
Helt okej ändå, och skönt att Damon är tillbaka. Men det känns inte riktigt som en Bourne-film. För mig är det den första trilogin som är "det riktiga", med den första och den tredje filmen som riktigt bra action.
bizon
2019-11-09
Försöket att blanda in Google och diskussionen om övervakning känns bara krystat.
bizon
2019-11-08
Vilken pannkaka. Nästan parodi på alla tidigare Bourne -filmer, bara massa snabba klipp och röriga kameror i folkmassor, utan den kärna som varit drivande i tidigare och framför allt första filmen. Trodde Greengrass kunde sitt hantverk. Stor besvikelse.
Rele
2019-11-03
En Bourne med mycket action. Flera kända och duktiga skådespelare var med i filmen. Jag ger en trea.
dudson
2019-10-11
Vilket satans hafsverk till film. Allt är sönderstressat till max. Sen bjuds det mest på massa data klickande med allvarliga miner. Samt att Matt Damon är lika karismatisk som en sten gör inte det hela bättre precis. Tommy L-Jones ser ut som en fullblods alkis med sin grogg näsa & rynkor. Sen ska väl Vikander väga upp eländet med sin söta "tuffhet" Yack"
Hengman
2018-05-05
Vår statsminister har större trovärdighet än denna film.
Grillo
2018-04-25
Sa mig absolut ingenting. Mer actionfilm 101 än så här blir det inte.
dafreakish
2018-01-16
Greengrass har bevarat drivet trots uppehållet på flera år. Bourne är mer sliten, äldre men lika hård. Trovärdigheten kan man ta med en nypa salt men Damon och nya tillskotten Vikander och Jones är mycket bra. Man kan diskutera nödvändigheten i att göra ännu en film i serien men det är ändå oerhört högt underhållningsvärde. Inte bästa filmen i serien men klart bättre än Legacy.
philipmarlowe
2017-11-15
Pallade bara 20 min. Håller med resenscenten ovan - allt substanslöst tekniktjafs är helt ointressant, dessutom förolämpar det ens intelligens - man kan inte ta en suddig övervakningsbild och sen bara "enhance" så det blir knivskarpt...