Järnvägshotellet

Miniserie i tre delar. Ett skelett upptäcks i en vägg när ett gammalt järnvägshotell ska renoveras. Kommissarie William Haglund engagerar sig både i fallet och den mycket udda samlingen människor som bor på hotellet. Snart hinner det förflutna ikapp dem alla och även William tvingas ta itu med sin tillvaro.

Originaltitel Järnvägshotellet
Regissör Ella Lemhagen
Manus Hans Rosenfeldt
Genre Drama, Kriminalare, Mini-serie, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Alexandra Rapaport, Sten Ljunggren, Johannes Kuhnke, Anders Andersson, Ingela Olsson, Rolf Lydahl, Katharina Cohen, Jonas Borg

MariaSondell64
2023-03-13
Har nyligen upptäckt serien. Tycker den är jättebra och musiken är skitbra Man kan inte jämföra denna serie med Twin Peaks vilket är den bästa serie som gjort i denna genre
DonActive
2015-07-16
Hahahaha. Ett Svenskt Twin Peaks light. Ett härligt tidsdokument över tidigt 00-tal med att maffigt 80-tals soundtrack.
AlbinWesley
2015-07-01
Rätt knasig, rätt kul. Tycker polisduon det handlar om är ganska härlig faktiskt, och fallet relativt intressant att följa. Upplösningen är rätt crazy, gillade det med. Sett för vad det är är jag helt klart nöjd.
HerrArne
2007-07-06
Scenografisk triumf men lite knäpp historia.
Catan
2005-04-25
tyckte om den ja...
chemikal
2005-01-27
väääääldigt många stereotypa personporträtt! usch så tråkigt.
Gabriel
2004-07-11
Usch vad jag avskyr dessa manus...usch vad jag är trött på dessa skådisar ()undantag Sten Ljunggren)

2004-06-09
patetisk