2.3

Järnets änglar

Om tre kvinnor som alla jobbar på järnverket i Luleå, om deras liv, drömmar och besvikelser - om kärlek, jobb och fritid. Deras drivkraft och gemensamma nämnare är deras band - Black Island Sisters.

Originaltitel Järnets änglar
Alternativ titel Black Island Sisters
Regissör Agneta Fagerström-Olsson
Manus Agneta Fagerström-Olsson
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Rolf Lassgård, Alexander Skarsgård, Jakob Eklund, Yvonne Lombard, Göran Forsmark, Elisabeth Carlsson, Ivan M Petersson, Anna Ulrika Ericsson, Kajsa Ernst, Moa Zerpe, Michael Odhag, Lasse Pettersson

JenniferT
2010-03-14
sjukt deprimerande!
Emilotte
2009-07-01
vad handlar skiten om?.. 1a
Muzzic-Maria
2009-04-08
Imponerande rollista.. Men ej så imponerande resultat är jag rädd. Tycker inte manuset engagerar alls.. Vissa karaktärer i sin tur berör, men ej själva händelseförloppet. Sen tycker jag det är synd att det endast är Elisabeth Carlsson som gått in för att försöka prata norrländska, då filmen utspelar sig i Luleå - annars var avsaknaden av dialekt allt för stor. Kajsa Ernst, som verkligen levererar äkthet till Mona brukar kunna lära in dialekter (se på Majvor i Masjävlar), men Agneta Fagerström-Olsson lade visst ingen energi på den detaljen alls, hos någon av dessa "Luleåbor" (utom Ann-Britt då)... Synd, då det skulle höjt filmen - om inte avsevärt, så iaf. något.
M-Holmgren
2008-11-07
Det här kan vara den sämsta filmen jag någonsin sett. Jag borde skriva varför nu, men det är sent och jag är trött och jag tycker att det var så himla uppenbart varför. Den sög ju bara så himla mycket. Fakta.
Carie
2008-11-03
himla rolig.
Christofer
2008-07-13
Vilken rollista! Tyvärr räcker det inte långt när det hela är så attans segt. Jag hade velat se betydligt mer innehåll och intressanta vändningar istället för detta avvaktande travande mot upplösningen som presenterades.
stiffesdotter
2008-07-10
jag har velat se denna filmen jätte länge nu.. var den verkligen så usen :S??
finkan
2008-07-04
Underbar!

2008-06-19
Nej.. ingen direkt giltig handling i filmen. Tråkig.
AndersE
2008-06-15
Detta var inte bra alltså. Undrar hur mkt SSAB gick in med,