Jarhead 2: Field of Fire

Korpral Chris Merrimette och hans grupp får i uppdrag att proviantera en avlägsen utpost i utkanten av talibankontrollerat territorium.

Originaltitel Jarhead 2: Field of Fire
Regissör Don Michael Paul
Manus Berkeley Anderson, Ellis Black
Genre Action, Krig, 2010-tal
Skådespelare Josh Kelly, Bokeem Woodbine, Danielle Savre, Jesse Garcia, Cole Hauser, Ronny Jhutti, Cassie Layton, Stephen Lang, Esai Morales, Jason Wong, Ralitsa Paskaleva

2021-06-03
Jag har tydligen inga krav på mina krigsfilmer. Ej att jämföra med jarhead då de bara snott namnet, men en okej krigis på budget. Inte helt ospännande även om klyschorna haglar.
Megalon
2019-05-26
Värdelös dialog, förutsägbar handling. Krigsfilm: Explosioner och pang-pang enligt mall A1.
2015-04-08
Oväntat bra faktiskt. Produktionen är klart mer kompetent än vad jag hade förväntat mig, och det är en hyfsat spännande och medryckande rulle. Dock följer den standardmallen alldeles för troget för att den ska vara något att skriva hem om, och dialogen är också lite för styltig överlag. Men gillar man sånt här och inte sätter förväntningarna för högt, så varför inte? Ganska stark tvåa
2014-10-21
Ännu en ny krigs rulle som är gjord enligt standard formuläret. fast kanske lite bättre än medelsnittet ändå. 2+
Djason
2014-10-12
Fungerar att se men den har absolut inget med första Jarhead att göra och den var inget mästerverk den heller direkt. Detta är en helt ok b film som nog hade vunnit lite på att få ut lite mer av historien av kvinnan de beskyddar..
kervisch
2014-10-06
2 av 5. Funkar att se.
Adoniram
2014-10-03
Det finns ingenting försonande att hitta i det här sorgliga spektaklet. Gud bevare oss för en nr 3.
Harford
2014-08-10
Som så många filmer låtsas den vara amerikansk, men det är en bulgarisk film. Och det märks...
Harford
2014-08-10
Att köpa en filmtitel och göra en "del 2" är ett gammalt trick för att lura folk. Trodde inte att man gjorde så längre, men så fel jag hade. Del 2 har ABSOLUT inget med ettan att göra. Allt som gjorde Jarhead till en bra film saknas här. Se den franska "Special Forces" (2011) på samma tema i stället, den är oändligt mycket bättre.
dekutree
2014-08-09
Började OK - men intresset svalnade i takt med att klichéerna trillade in en efter en