2.6

Jakten på Harry Garmes

En man ska transportera en fånge som rymt från ett fängelse över gränsen, men det visar sig att några rivaliserande gangsters fått reda på planerna...

Originaltitel The Last Run
Regissör Richard Fleischer
Manus Alan Sharp
Genre 70-tal, Action, Drama, Kriminalare, Thriller
Skådespelare George C Scott, Tony Musante, Trish Van Devere, Colleen Dewhurst, Aldo Sambrell

Philips
2014-08-01
En BMW Glaserati, om jag inte minns fel. Lite oväntat att se en sådan modell på film.

2012-04-18
Ganska konstnärlig, men inte särdeles spännande. Scott är ju alltid bra.
DonActive
2011-12-26
Bra biljakter, i övrigt rätt så blek film.
MaraJade
2010-04-27
En på tok för oengagerande handling.
AsianDawn
2010-02-24
Märklig vemodig stämning, klart annorlunda för genren. Känns väldigt "seriös" på något sätt. Hyggligt med action och bra tempo.
Albion
2007-10-21
En lite "tillbakalutad" film med lite avslappnat tempo. Men på det hela når filmen inga högre höjder. Tjusig bil dock. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
Bomkia
2006-04-20
Trea mest för Scotts rollprestation och lite sköna biljakter.
matsymats
2004-11-30
Ovanlig upplösning...
NHL
2003-08-24
Håller med om att den känns lite udda,det är en speciell stämning. Scott visar åter igen att han är en bra skådis. Filmen gjordes bara ett år efter att han vunnit en oscar för sin insats som General Patton i 'Patton Pansargeneralen'. Tycker att hans gamla BMW 503 är ganska cool med ett härligt ljud. Jakten mellan BMW:n och Jaguaren är rätt sevärd den med.
NoWireHangers
2002-07-09
Lite udda actiondrama, fattig på handling i början, men jag började gilla den mer mot andra halvan av filmen. Den är välspelad, av bland annat George C. Scott, och har bra dialog.