1.8

Jag älskar dig - En skilsmässokomedi

Östermalm. Marianne 44, med två tonårsbarn, har levt i ett konventionellt, sexlöst äktenskap med advokaten Gustaf på tok för länge. Hon bestämmer sig för att skiljas. Eller separera. Eller åtminstone provseparera... Gustaf förstår ingenting, de är ju bortbjudna

Originaltitel Jag älskar dig - En skilsmässokomedi
Alternativ titel I Love You - A Divorce Comedy
Regissör Johan Brisinger
Manus Johan Brisinger, Martina Haag, Mikael Södersten
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Christine Meltzer, Björn Kjellman, Rodolfo Corsato, Thomas Hanzon, Martina Haag, Nour El-Refai, Sven-Bertil Taube, Anita Wall, Maria Kulle, Philip Zandén, Mirja Turestedt, William Spetz, Saga Samuelsson, Anton Forsdik, Samuel Meidal, Eric Saade

2021-03-21
Länge helt ok som romantisk komedi, men sedan gick det utför och slutet var bedrövligt.
2021-07-18
Alltså det här kan inte kallas film! Fy fan en hink full med skit!!!
Nalleman
2020-07-18
Sett den förr och började titta på den nu igen men fick avbryta. Detta är katastrofalt dåligt. Dessutom visas den i TV4 med ständiga reklamavbrott vilket inte gör saken bättre.
2020-05-02
Ettan hänger i luften men det finns en fånig charm i Björn Kjellmans karaktärs förnekelsekomplex och några småsaker här och där som räddar tvåan.
molls
2019-11-18
Fick manusförfattarna slut på idéer på slutet och bara bajsade ur sig det första de kom på eller?
Mjum
2019-11-02
Sån. Jävla. Dynga.
produr
2018-11-04
Tråkig "komedi om ointressanta personer som jag inte orkar bry mig om
Ima_Tree
2018-11-03
Satan vad dåligt! Det här är svensk filmproduktion från sin sämsta sida!
2018-05-02
Det känns som att det är samma handling i praktiskt taget alla nya och halvgamla svenska relationskomedier. Handlingen och rollpersonerna gillar jag inte ett dugg. En del är rent av irriterande. Däremot är det en del miljöer och skådespelare som jag tycker är sevärda. Flera skämt som funkar också. Och då är jag inte 40 ännu, vad jag vet. Däremot kan jag tänka mig att det är lite typiska Stockholmsskämt, som kanske inte går hem i alla delar av landet.
lundabo
2018-03-20
Trodde iaf den skulle vara rolig. Var väldigt långtråkig.. man kanske måste vara 40+ för att uppskatta den?