3.1

Jack Strong

Spionthriller som berättar den sanna historien om en man som vågar utmana det sovjetiska imperiet under det kalla kriget. Överste Ryszard Kuklinski har tillgång till topphemligheter och påbörjar ett långt, ensamt och psykiskt utmattande samarbete med CIA.

Originaltitel Jack Strong
Regissör Wladyslaw Pasikowski
Manus Wladyslaw Pasikowski
Genre Drama, Action, Kriminalare, Mysterium, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Marcin Dorocinski, Maja Ostaszewska, Patrick Wilson, Dimitri Bilov, Dagmara Dominczyk, Oleg Maslennikov, Krzysztof Pieczynski, Miroslaw Baka, Zbigniew Zamachowski, Krzysztof Globisz, Pawel Malaszynski, Ireneusz Czop, Pawel Iwanicki, Zbigniew Stryj
Filmnummer 112095

Dream
2016-03-30
En trygg och säker spion film! Första timmen känns seg och långdragen med en hel del babblande av namn och monologer som man glömmer bort efter 5 min... Andra timmen blir det mer spännande och intressant, där man får lära sig något nytt om Historien som jag inte tror många visste om innan förutom Polen och Ryssland, att världen var på väg in i ett nytt Världskrig t.ex. Kan jämföras lite med den psykologi Ryssland håller på med idag! Största skillnaden mot då och nu är att info ifall det finns någon sprids blixtsnabbt över världen. Det funkade inte på samma sätt på 1970-talet. (Finns dessvärre ett problem med filmen och det är att det finns för många spionfilmer ute på marknaden som gör att den här inte direkt sticker ut i mängden, det gör att den kommer att glömmas bort ganska snabbt, vilket är lite synd, men har man tiden, orken och viljan att se en bra spion film som baseras på en verklig händelse! Då ska man se denna. - En svag 3a. i betyg.
foppa99
2015-05-06
stabil
Ola_Schubert
2015-04-25
En riktigt trevlig polsk spionfilm. Bakgrundshistorien ges tid att byggas upp, så man förstår motivationen. Sedan blir det spännande. Det är så mycket som pågick i bakgrunden som ledde till att Sovjetunionen, tillslut förlorade det kalla kriget. En mycket svag fyra i betyg.