3.4

Istället för Abrakadabra

Thomas är trollkarl. Fadern tycker att han ska skaffa sig ett riktigt jobb. För att imponera på sin nya granne övertalar Thomas sin far att få trolla på hans födelsedagsfest.

Originaltitel Istället för Abrakadabra
Alternativ titel Instead of Abracadabra
Regissör Patrik Eklund
Manus Patrik Eklund
Genre Kortfilm, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Simon J Berger, Jacob Nordenson, Anki Larsson, Saga Gärde, Göran Forsmark

2010-02-16
Brukar inte gilla kortfilmer men denna va ju faktist riktigt bra för att vara kortfilm!
Squalid
2010-02-12
Haha åh, denna satte mitt hjärta i brand. Väldigt Napoleon Dynamite-artad dock.
saudi
2010-02-05
Småmysig men också lite ansträngd. Gillar Simon J Berger sedan Upp till kamp.
mazquara
2010-02-02
ja, det var kul, grattis!!
mrinkel
2010-02-02
Nominerad till en Oscar för bästa kortfilm!
rockcat666
2010-01-03
lite sällskapsålsskämskudde ... nu vet jag hur min man skulle se ut om han trollade, det gör han inte, tur det
KimEkberg
2010-01-01
Kliiiii-iiiimek! den hade sina små stunder, men mest av allt var det ett jävla trams.
KillerPutte
2010-01-01
(rek.4) Den är lite smårolig med sina små instuckna repliker likt "den feta killen med ketchup runt munnen".
hullarn
2009-12-25
Fin liten film som höll ihop hyfsat. Lyfter pga de mycket genomarbetade detaljerna, i både foto, scenografi och manus... "Shemale"... Haha.
kakbakarn
2009-12-24
Ganska rolig och jobbigt pinsam film pa det klassiska losertemat. Jag har for ovrigt gjort nastan lika daliga jongleringsshower. Som tur ar har jag gjort ganska mycket battre upptradanden ocksa. Vagat sluttrick!