Isadora

En filmatisering av Isadora Duncan liv, ballerinan som förändrade 1920-talets syn på balett med sina nakna, halvnakna och pro-sovjetiska dansprojekt.

Originaltitel Isadora
Alternativ titel The Loves of Isadora
Regissör Karel Reisz
Manus Melvyn Bragg, Clive Exton
Genre 60-tal, Drama
Skådespelare Vanessa Redgrave, John Fraser, James Fox, Jason Robards, Zvonimir Crnko, Vladimir Leskovar, Cynthia Harris, Bessie Love, Tony Vogel, Libby Glenn, Ronnie Gilbert, Wallas Eaton, Nicholas Pennell, John Quentin, Christian Duvaleix

Gigi1943
2013-04-10
Jag gillar både Redgrave och dans över huvud taget, såg denna film för ca 30 år sen men det enda som satt kvar var ju slutet, denna gång tyckte jag att den var ganska tråkig men samtidigt intressant,
okidoki
2008-11-11
Oj så dålig och vad det skuttades på scenen.
kennert
2008-11-09
Lite av en standardprodukt.
goeran
2008-11-05
En intressant om än ganska ytlig biopic. Karel Reisz har koncentrerat sig mera på Isadora Duncans personliga livsstil och politiska förvillelser och mindre på hennes konstnärliga insatser; som ju haft en epokgörande betydelse för den moderna dansens utveckling.
haajen
2008-11-03
En fascinerande och okonventionell biografi om en komplex kvinna. Saknar dock mer insikt i vad det var som gjorde Duncan till den storhet inom dansvärlden som hon uppenbarligen var. Välspelad och mkt vacker men räcker inte ända fram.
erosagape
2008-11-02
Lite luckor här och där men ändå en rätt bra film om ett spännande öde även om alla människor egentligen har ett spännande öda att leva?
2008-11-02
Jag fattade inte det här, fast det var ju snygg dekor.