2.6

IRL

Elias kommer inte undan sina plågoandar. De finns överallt, i skolan, på tunnelbanan och spyr sitt hat över honom på nätet. Han flyr in i The Secret World, ett onlinespel med tusentals spelare där Elias ikläder sig den oövervinnerlige krigaren S:]iles skepnad.

Originaltitel IRL
Regissör Erik Leijonborg
Manus Alex Haridi
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Valter Skarsgård, Happy Jankell, Alba August, Vincent Grahl, Charlie Gustafsson, Magnus Krepper, Edvin Ryding, Ola Andreasson, Emma Melkersson, Moa Arnald, Astrid Assefa, Molly Sehlin, Cecilia Nilsson, Fredrik Hammar, Aksel Morisse

2019-08-07
Riktig dålig film...
StureStenhög
2016-10-15
En svensk remake på en belgisk film, det var en ny variant. Originalet var kanske inget mästerverk från början, men där hade man iaf lite mer förtroende för sin publik och lyckades gräva lite djupare i det ämne som behandlas. Men det är ingen katastrofdålig film det här heller. Det är en vanlig småtafflig svensk ungdomsfilm som kanske är lite mer bullen brevfilm än vad som är önskvärt, men de unga skådespelarna sköter sig bra nepotismens till trots, och den tar ändå lite andra vägar jämfört med föregångaren, så det blir ingen total upprepning. Sätter man förväntningarna lågt så behöver det således inte vara totalt bortkastat att lägga 80 minuter på den här
päronanton
2016-07-23
Bra film, med starkt budskap. Bra skådespelare! Filmen kunde dock ha varit längre.
Gigi1943
2015-01-05
Bra skådespeleri av kändisbarnen. Jag gillar inte mobbingfilmer men denna var helt ok. lite annorlunda med en blandning av datasprl och verklighet.
embr91
2014-08-25
Hade sett fram emot den här filmen pga ämnet som är viktigt. Men blev bara besviken... Tveksamt skådespeleri och manus. Får bli en tvåa för att jag tittade på hela!
ASSFACE
2014-07-16
Dåliga skådespelare och konstig (inte på ett fellini/Lynch/tarkovsky-sätt utan på ett tråkigt dåligt och töntigt sätt) story.
Asmorod
2014-04-20
Jag H A T A R att jag ska vara så förtjust i ostiga kärlekshistorier. Så... ja.

2014-04-20
Oväntat nog ganska dålig. Viktigt tema med tunt manus och då spelar det ingen roll att Happy och Valter gör det helt ok. Gäsp.
AlbertSpica
2014-03-20
Helt ok om ett ämne som har skildrats både bättre och sämre på film.Som tidigare påpekat så är det i princip en remake av "Ben X" vilket gör att betyget sjunker lite. Får känslan av att Happy Jankell kommer bli ganska stor och att filmen kommer visas i högstadier runt om i landet framöver. Svag 3:a...
chaosphere
2014-03-05
Bra, unga skådespelarinsatser och viktigt ämne. Gränsar lite mot ämnet i Disconnect (och högst troligen förlagan Ben X, som jag inte sett).