2.4

Irene Huss - En man med litet ansikte

En äldre man korsar gatan och blir påkörd av en stulen bil. En polisbil tar upp jakten på bilen men förövarna kommer undan. Den stulna bilen hittas senare i ett industriområde, utbränd. På platsen hittas även kroppen av en mördad ung flicka. Irene Huss och hennes team skickas ut för att utreda de båda dödsfallen. Den påkörde mannen visar sig vara pensionerad polis, men den unga flickans identitet förblir ett mysterium. Hör fallen ihop?

Originaltitel Irene Huss - En man med litet ansikte
Regissör Emiliano Goessens
Manus Charlotte Lesche
Genre Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Anki Lidén, Lasse Brandeby, Reuben Sallmander, Lars Göran Carlsson, Dag Malmberg, Angela Kovacs, Gunilla Olsson, Eric Ericson, Kristian Lima de Faria, Moa Gammel, Mikaela Knapp, Felicia Löwerdahl, Zandra Andersson, Miodrag Stojanovic

Dele
2020-06-28
Irene Huss-filmerna är standarddeckare av tv-filmskaraktär. Hyfsat underhållande och lättuggade, och svajar runt 3 i betyg. Här är jag lite snäll och väljer över då de värsta utsvävningarna i storyn uteblir.
Nalleman
2018-07-27
Rätt och slätt en tvåa. Varken mer eller mindre.
mammene
2017-01-08
Snårigt fall och dråpligheter som mest Dag Malmberg stod för. Irene Tuss är lite väl kavat!
Rele
2015-07-15
En Irene Huss film. Betyget blir en tvåa.
2015-01-12
Trafficking må vara ett aktuellt ämne och ett viktigt sådant men samtidgt blir det rätt tröttsamt när varje filmserie inom kriminalgenren har med detta, särskilt när de alltid tar sig an ämnet på samma sätt. En rätt lättglömd film i Huss-serien även om den rent visuellt känns starkare än många andra filmer i serien.
Xenox
2013-04-12
Sämre än de två tidigare filmerna. Stark tvåa.
Amx
2013-03-31
Hur kan man ta den här filmserien på allvar? Ingen är ju trovärdig som polis och när Irene under ett förhör inte kan kontrollera sin pms och skriker "du har ju för fan suttit för pedofili", ja, då är ettan i betyg gyllene.
Zebulonm
2013-02-06
Den här kändes lite B.......
Luciphere
2012-11-02
Storymässigt finns förutsättningarna att göra en stark Huss-rulle men det misslyckas. En av de svagare i serien.
Camilla133
2012-08-29
Som vanligt är Huss deckarna bra.