2.7

Irene Huss - Det lömska nätet

Ett cykelbud ser hur en flicka blir brutalt överfallen och indragen i en skåpbil. Hon larmar polisen direkt, men tyvärr hittas flickan för sent. Det visar sig att den mördade flickan har blivit utsatt för ett grovt sexualbrott. Kriminalinspektör Irene Huss och resten av teamet börjar leta efter mördaren, men har väldigt få ledtrådar att gå på. När ytterligare en ung tjej mördas på liknande sätt så inser teamet att de har att göra med ett sexuellt rovdjur. Hur får han kontakt med flickorna? Varför går de med på att träffa honom? Varför har de speciella underkläder på sig?

Originaltitel Irene Huss - Det lömska nätet
Regissör Richard Holm
Manus Jonas Cornell, Lars Bill Lundholm
Genre Kriminalare, Drama, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Anki Lidén, Lasse Brandeby, Reuben Sallmander, Lars Bethke, Dag Malmberg, Angela Kovacs, André Sjöberg, Eric Ericson, Ann Lundgren, Moa Gammel, Mikaela Knapp, Felicia Löwerdahl

Dele
2020-06-15
Logiken i den här serien är varierande och här är det väldigt haltande, styrt och inte alls särskilt trovärdigt eller spännande.
Nalleman
2018-07-27
Jag kan inte ge mer än en två hur gärna jag än vill. Det är för tunt helt enkelt. Mediokra skådespelarinsatser dessutom.
mammene
2016-12-20
Jag ger en tvåa för jag tycker att det visades för mycket övervåld, som jag tycker ar onödigt, annars är det som vanligt bra att följa polisarbetet i detta lite speciella gäng där var och en har sin personlighet. Men sa inte Huss upp sig i förra avsnittet?
dr_kjell
2016-08-23
Det borde kunna vara en spännande film men tyvärr lämnar manus, skådespeleri och dialog mycket övrigt att önska. Svag tvåa!
dafreakish
2016-08-03
Av de två Huss jag sett är den här i alla fall lite bättre än den första. Men när det kommer till svenska polisfilmer, som ofta är högst mediokra, så innehåller Huss-serien några av de absolut sämsta. Svaga manus, riktigt fult samt högst osannolika där poliserna växlar mellan att vara usla och hyperintelligenta. Det är oftast bedrövligt samt uselt spelat. Men den här kravlar i alla fall upp till en svag tvåa. Spänningsnivån är inte särskilt hög men den går i alla fall att titta på.
Hogman
2015-07-09
Som sagt, ämnet är bra med tanke på att man själv har barn i tonåren. Annars halvtaffligt och Brandeby är generande usel.
Rele
2015-07-08
Det är bra att filmen Det lömska nätet visar hur man kan lura unga människor ta dumma beslut. Manuset och regin håller inte så hög nivå. Jag ger en tvåa.
2015-01-12
Huss-film som överraskar med en historia som faktiskt levererar fungerande stämning och spänning till stora delar. Tyvärr måste jag säga är att detta kombineras av en produktion och ett hantverk som är undermåligt. Historien gör dock att jag komm3r utdela det högst betyg jag har gett en Huss-film. 3-
boman90
2013-04-19
Alltid skrämmande dålig musik i dessa filmer
Xenox
2013-04-04
Helt klart den bästa Irene Huss-filmen hittills.