3.1

Ira and Abby

Ira träffar Abby och gifter sig hastigt, vilket snabbt skapar problem och behov av terapi.

Originaltitel Ira and Abby
Regissör Robert Cary
Manus Jennifer Westfeldt
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Hayden Adams, Jason Alexander, Robert Bagnell, Ken Barnett, Brad Bellamy, Mary Louise Burke, Frances Conroy, Maddie Corman, Matthew Del Negro, Jon Hamm, Darrell Hammond, Peter Hirsch, Jennifer Westfeldt, Chris Messina

Kuntan
2008-06-06
Kan inte säga riktigt vad det var men jag fastnade bara för den här filmen, tog ett tag innan man greppade va den ens handlade om.
madox
2008-04-21
Äntligen ännu en romantisk komedi som nästan når Eternal Sunshine/Before Sunrise-nivå, och visar att man inte måste sätta ett likhetstecken med skit när romantik är inblandat.
Suverän
2007-12-13
Den starkaste fyran på länge blir det för denna smått mästerliga pärla. Ännu en film som borde gjorts av Woody Allen om han inte var för upptagen med att kasta bort slutspurten av sin genialiska karriär i Europa med nickedockor som Colin Farrel och Penelope Cruz. För det är ju sånt här som Allen gjort till sin genre; intellektuella judiska män och kvinnor från New Yorks övre medelklass i trassliga relationer. Håller den som en av årets bästa filmer, även om den egentligen kom 2006.
voddo
2007-12-13
Ointressant är väl det sista man kan säga om denna film då det redan i inledningen står klart att det är en av årets bästa! Sarkastiskt och träffsäkert om relationer och självförakt. Dialogen är makalöst bra. Ett extra plus till att två Six Feet Under-skådisar medverkar och att de är helt strålande i sina roller.