3.3

Invincible

Vince Papale är bartender på deltid men Eagles-fan på heltid. När det går knackigt för laget bestämmer dem sig för att hålla en öppen uttagning. Papale bestämmer sig för att gå dit och lyckas mot alla odds ta en plats i laget.

Originaltitel Invincible
Regissör Ericson Core
Manus Brad Gann
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Greg Kinnear, Elizabeth Banks, Kirk Acevedo, Lola Glaudini, Patrick McDade, Michael Rispoli, Franklin Ojeda Smith, Kevin Conway, Dov Davidoff, Jack Kehler, James Murtaugh, Daniel Spink, Michael Kelly

Powha
2016-04-10
Historien är inte lika fantastisk i verkligheten. Wahlberg är som en liten dvärg i jämförelse med sina lagkamrater.
HerrNenne
2016-02-18
Gör det mesta en sportfilm ska göra, och gör det bra. Hade den varit lite fylligare med fler och djupare karaktärer, främst i omklädningsrummet och laget, hade den fått ännu högre betyg men är nära ändå. Slutar lite väl plötsligt, man vill ändå se lite mer.
lilebroer
2015-09-11
Såklart man är svag för grundhistorien. Vem med lite hjärta kan inte vara det. Och på den biten är filmen välberättad, men tyvärr lämnas ingen tid eller rum för någon vidare djup i karaktärerna som är inblandade. Utöver Wahlberg så fanns det garanterat talang bland alla skådespelare att framföra något sådant. Hade man gett filmen en timme till eller så, så kanske det i alla fall blivit en trea.
HansMoleman
2015-07-15
Helt okej sportfilm som inte känns totalt klyschig, trots att den på många sätt är det.
celec
2015-05-02
bra musik samt att man är svag för sportfilmer gör att filmen är värd en 4a. näst bästa filmen om am fotboll hittills Remember the titans är ett par snäpp bättre
Grane
2015-01-13
Kunde de inte castat någon lämpligare än Mark? Hans insats får tyvärr inte den här relativt bra historien att lyfta.
2014-12-14
Mark Wahlberg sköter sig riktigt bra i denna sanna och lågmälda berättelsen. Jag gillar kontrasten mellan det lugna utanför planen och adrenalinet på. Sedan är jag svag för 70-talets musik och miljöer. Det enda negativa är att filmen är rätt tunn tyvärr. Jag gillar dock de dokumentära bilderna av den riktiga Vince Papale i slutet av filmen. 3-
DiMMUBoRGiR
2014-08-19
betyg 2 för en film som inte lyckas berätta något intressant överhuvudtaget egentligen... ointressant huvudkaraktär, stereotypa kompisar och pappa och givetvis allt kring mentaliteten i omklädningsrummet. Trist och oinspirerande.
Greystalker
2014-04-03
Ogillar sportfilmer men den här var helt ok.
ClintanTheKing
2014-02-09