2.5

Invincible

Invincible är baserad på en sann historia om den judiske muskelmannen Zishe Breitbart som gör cirkussuccé i 1930-talets Berlin.

Originaltitel Invincible
Regissör Werner Herzog
Manus Werner Herzog
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Tim Roth, Anna Gourari, Jacob Wein, Jouko Ahola, Max Raabe, Gustav-Peter Wöhler, Udo Kier

2014-12-31
Minns bara att nån svimmade i biosalongen när det var fullt av krabbor på filmduken. Har för mig att den var en okej film men inget mer. Måste nog se om den för att kunna sätta betyg.
Taliah
2014-05-02
Minst sagt ojämn, men intressant historia med lite fina Herzog-moments.
foppa99
2008-08-25
gillar denna: så jækla mycket hjærta.
Kurosawa
2007-07-14
Ett riktigt magplask från Herzog trots att storyn har potential, han måste ha sovit sig igenom den här plastiga produktionen. Ahola är inte någon ny Bruno S (eller Schwarzenegger heller för den delen) och gick förhoppningsvis tillbaka till att lyfta traktordäck efter den här utflykten.
Hangaround
2005-07-28
Herzog har lagt en förtrollning på mig. Filmen förtjänar inte högre än en trea, men trots att hans egensinniga stil är svagare här än i någon annan av hans film, har den bitvis så starka stunder att de lyser igen till och med den minst sagt tveksamma prestationen från Ahola.
Kudden
2005-05-07
"Ridiculous!"

2005-02-19
En mycket gripande Herzog, med ett intelligent och kontemplativt manus. Välspelad, Tim Roth är briljant, och Aholas ansträngning att behärska det engelska språket påverkar bara hans skådespel i positiv bemärkelse, då han bara framstår som något mer naiv och godtrogen. Herzogs storhetstid var dock på 70-talet framför allt. Visst är det ganska välgjort, men något fantasilös framställning, särskilt för att vara Herzog. Det gjorde lite ont i hjärtat när Herzog ibland använde hollywood-stråkar i de mer känslosamma scenerna, men lyckligtvis kunde han hålla sig någorlunda i schakt. Ytterst svag fyra, och det är egentligen ett alldeles för ett generöst betyg.