2.3

Intruders

I centrum står en elvaårig flicka vars livliga fantasier om en övernaturlig varelse gör att den kommer till liv på riktigt och utsätter hela hennes familj för fara.

Originaltitel Intruders
Regissör Juan Carlos Fresnadillo
Manus Nicolás Casariego, Jaime Marques
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Clive Owen, Ella Purnell, Pilar López de Ayala, Izán Corchero, Carice van Houten, Daniel Brühl, Kerry Fox, Mark Wingett, Adrian Rawlins

Robkiller
2023-12-09
Rullar på och är lite halvintressant, men tar sig inte.
2019-06-24
Som film betraktat ytterst medioker. Som skräckfilm betraktat väldigt lam, nästan med matinékänsla. (5/15)
Greystalker
2016-05-31
Stark tvåa.
2016-05-29
Inte alls så pjåkig. Bra uppbyggnad och med budskap. Den är lite klurig och inte helt förutsägbar. Jag gillar mystiken, den mysiga stämningen som infaller emellanåt och att scenerna sticker ut en aning trots att filmen inte är direkt originell. Clive Owen tycker jag är bra som pappan. Inget fel på flickans insats heller. Dock kan jag tycka att filmen är något överarbetad och blir lite överdramatisk. Jag reagerar även på linsfiltret som nyttjas emellanåt.
daniel77
2016-01-26
Började skapligt, med fin stämning. Synd att det blir så bajsnödigt när de känner sig tvungna att förklara och knyta ihop.
vonadel
2014-02-11
Tycker ändå den var helt ok. Storyn öppnar för lite olika tolkningar, vilket jag tycker är intressant. Snudd på sexa. 5/10
Taandborste
2013-10-30
Om den här filmen var en glassort skulle det vara smaklös vanilj.
lucius
2013-10-29
Förvirrande narrativ och ett hot som för länge är för luddigt och opersonligt för att vara särskilt skrämmande. På slutet när trådarna nystas upp har man för längesen tröttnat. Titelnamnet äräven det ganska konstigt och förvirrande med tanke på handlingen. Att flickan heter Mia Farrow är väl kanske det roligaste med hela filmen.
Merlin242
2013-10-13
I grunden en väldigt bra idé. Ganska dåligt genomförd dock. Hade potential att kunna bli en kuslig blandning av övernaturlig skräck och psykologisk thriller. Nu blev det mest ett fiasko av bortslarvade möjligheter.
Henkoo
2013-05-05
När 40 minuter gått och filmen inte blivit det minsta bättre nån gång så kan jag utan problem veta att det blir ett lägsta betyg på denna.