3.6

Interstate 60

En förvirrad ung man gör en resa på en väg som inte finns på någon karta.

Originaltitel Interstate 60
Regissör Bob Gale
Manus Bob Gale
Genre Drama, Komedi, Äventyr, Fantasy, Mysterium, 2000-tal, Roadmovie
Skådespelare Gary Oldman, Michael J Fox, Chris Cooper, Christopher Lloyd, James Marsden, Wayne Robson, John Bourgeois, Amy Stewart, Mark Lutz, Michael Rhoades, Amy Jo Johnson, Rebecca Jenkins, Kurt Russell, Ann-Margret, Deborah Odell, Amy Smart, Melyssa Ade

karlmats
2019-12-01
Det var 10 år sen jag såg den här senast och det är kul att se att den fortfarande är underhållande och välskriven. James Marsden passar perfekt i huvudrollen som ungdom som ska lära sig en livsläxa genom att ta en roadtrip ut i det okända. Jag gillar att han är både charmig och smart, och han möter onekligen många härliga karaktärer på resan, Gary Oldman, Chris Cooper, Amy Smart, Kurt Russell och Christopher Lloyd är alla bra, vilket galleri de lyckats få ihop ändå. Jag står och velar om 4an ska få stå kvar eller ej och eftersom jag gillar att fälla snarare än fria så blir det en sänkning till slut. Men det är en stark 3a och framför allt är det en film där kreativiteten flödar och där budskapet om att tänka själv också är beundransvärt.
Xtro
2018-10-10
Gillade kreativiteten till en början men närmare slutet började den lukta lite för mycket kvävande feelgood.
F-M-J
2015-02-13
En film som till koncept och idé är riktigt bra. Den predikar visserligen, men har en viss kärna i sitt budskap som jag gillar. Men samtidigt är allt väldigt b. Skådespelet imponerar inte likväl helheten rent cinematiskt. Ganska skärrad när det kommer till denna filmen då den slänger mig mellan behag och någon form av menlöshet som jag inte kan sätta fingret på. Godkänt är filmen däremot värd i allra högsta grad. Stark tvåa.
Haroo
2014-11-22
Vet inte om det är meningen att skådespeleriet är meningen att vara halvkasst (bortsett från Oldman) men det är det hursomhelst. Interstate 60 är en citatmaskin och många av dem är "life lessons" som är direkt applicerbara på det riktiga livet. Den är förvisso lite lågbudget men jag blev väldigt berörd, förvånansvärt berörd. En rolig, tänkvärd och helt klart sevärd film som verkligen förtjänar mer uppmärksamhet. Roligt också att få se Michael J. Fox i en biroll.
2014-11-08
INTERSTATE 60 är ett äventyr i road-movie formatet. Skumma och minst sagt märkliga personligheter bjuder på stor underhållning och flera roliga och mycket tänkvärda scener. Manuset är nästintill en fullpoängare. Filmen har mängder av tänkvärda budskap och är dessutom underhållande. Den propagerar mot människors fördomar och felaktiga handlingar. 3+
DrJW
2014-02-23
Som en dålig Twilight Zone-episod som aldrig blev gjord.
Taandborste
2013-07-17
Spännande idé men jag önskar faktiskt att den var roligare...
Invertedd
2013-03-09
På det hela väldigt underhållande. Problemet ligger i att hela grundkonceptet med att överraska ger mer en känsla utav en samling sketcher snarare än en film. Nåväl, många av dessa "sketcher" är klart briljanta nog för att göra 3an självklar. Huvudrollsinnehavaren är tafflig, vet inte om det är medvetet. Känns som mycket utav dialogen och leverandet är tänkt att ge en lite tafflig och konstig känsla.
Jompalompier
2012-12-08
Charmig.
chiabata
2012-12-06
Banal historia, moralkonservativt budskap, usel skådespelare i huvudrollen.