3.6

Insyriated

Matriarken Oum Yazan gör allt för att skydda sin familj och sina grannar i en hennes lägenhet. En brutal händelse inträffar som hon måste hålla hemlig för de övriga, och när två män bryter sig in i lägenheten eskalerar paniken.

Originaltitel Insyriated
Alternativ titel In Syria, Une famille syrienne
Regissör Philippe Van Leeuw
Manus Philippe Van Leeuw
Genre 2010-tal, Drama, Krig
Skådespelare Hiam Abbass, Diamand Bou Abboud, Juliette Navis, Mohsen Abbas, Moustapha Al Kar, Alissar Kaghadou, Ninar Halabi, Mohammad Jihad Sleik, Elias Khatter, Husam Chadat, Issan Dib, Orwa Khultum, Madjd Tarabay

KyLLo
2021-11-24
Bra skådespelare och en fasansfull historia, men första halvan står och stampar, det är knappt någon utveckling, personerna väcker inget större intresse, känslorna når inte ut till mig som tittare och fotot är mörkt. En stark tvåa.
Rele
2021-09-30
En seg men ändå bra film som visar civila människors liv och ofta tragiska öden när kriget kör över dom. Jag ger en stark trea.
mammene
2018-11-02
Så starkt skildrat, inte överdrivet. Ansikten som visar så mycket, men ändå subtilt. Att leva i detta kaos och ändå försöka ha en vardag, en anständighet. Som om det inte räckte med det krig som pågår, utan också simpelheten hos de som utnyttjar situationen. Slutet helt perfekt här och det är väldigt nära en femma.
EmilAzon
2018-02-10
Otroligt stark film.
Bozze80
2017-11-11
Gripande "kammardrama" som visar på krigets hemskheter, fast på ett annorlunda sätt. Starka insatser av skådespelarna, framförallt av "mamman".