2.9

Instant Family

När Pete och Ellie bestämmer sig för att skaffa familj vill de göra det genom adoption. De får träffa en syskontrio bestående av bland annat en rebellisk 15-åring och över en natt går de från noll barn till tre. Nu måste Pete och Ellie, under hysteriska former, snabbt lära sig att vara föräldrar med förhoppningen om att snart bli en familj. Historien är inspirerad av regissören Sean Anders verkliga liv.

Originaltitel Instant Family
Regissör Sean Anders
Manus Sean Anders, John Morris
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Rose Byrne, Isabela Moner, Gustavo Quiroz, Julianna Gamiz, Octavia Spencer, Tig Notaro, Tom Segura, Allyn Rachel, Britt Rentschler, Jody Thompson, Margo Martindale, Julie Hagerty, Michael O'Keefe, Joan Cusack, Gary Weeks, Andrea Anders

Christofer
2021-07-08
2021-05-13: Feelgood med en del skratt. Inte helt fri från sin beskärda del av ostiga scener dock, förstås.
WillyV
2021-01-29
Svag trea, blir lite för über-cute.
Tatty
2020-08-09
Överraskande nog att jag gillade filmen och dessutom var Mark Wahlberg bra i filmen! Rolig, rörande och bra!
2020-07-25
Denna film var en underbar överraskning. Jag hade inte förväntat mig att få ta del av en film som hittar så lyckad balans mellan komedi och drama. I denna balansen fungerar dessutom Rose Byrne och Mark Wahlberg väldigt bra då de tidigare i sina karriärer visat att de både behärskar komedi såväl som drama. I stabil regi får jag också ta del av en historia med viktigt ämne(Adoption) som behandlas återigen i en fin balans mellan sorg och härlig feelgood. Tänkvärt och underhållande. 3+
HerrNenne
2019-11-03
Ganska frustrerande under motgångsfasen, men är verkligen fin och värmer hjärtat när den vill det.
2019-05-11
Gillar vissa delar, hatar andra. Humorn är för det mesta inte alls i min smak och tråkamerikanska värderingar blir ofta smått vämjeligt. Men den är också lite fin och småkul på sina ställen. Rätt svag tvåa.
StureStenhög
2019-05-07
Ännu en standardkomedi. Den vill driva lite med ängslig pk-medelklass, men den gör det så tamt att den mest bara känns ängslig själv. Historien har förstås setts förut, med den skillnaden att man här väljer att skämta bort allting istället för att utforska de teman man tar upp. Humorn är, med vissa enstaka undantag, usel överlag. Mark Wahlberg lyckas vara ännu sämre än vanligt, men mest pinsam är Julie Hagerty. Men den är väl åtminstone inte sämre än vad man förväntar sig att sådana här filmer ska vara
foppa99
2019-02-27
Funkar. Lite larvig, men rolig o berör väldigt viktiga frågor på ett bra/smart sätt.
DIProgan
2019-02-25
Den ovanliga kombinationen att både va quirky, förenklad och ändå ha hjärta vilket gör betyget svårt.
abnormal
2019-02-22
Småmysig och smårolig, men påverkar aldrig ordentligt.