3.1

Kommissarie Morse - Skuggor ur det förflutna

Morses förre chef Charles Hillian dödas samma kväll som han har fest eftersom han ska gå i pension. Hillian höll på att skriva en bok om sina mest minnesvärda fall, inklusive ett olöst gammalt fall där en åttaårig flicka dog. Morse tar upp fallet på nytt.

Originaltitel Inspector Morse - Second Time Around
Regissör Adrian Shergold
Manus Daniel Boyle
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 90-tal
Skådespelare John Thaw, Kevin Whately, Jenny Laird, Oliver Ford Davies, Kenneth Colley, James Grout, Christopher Eccleston

2015-09-10
En av de beste Morse så langt. Lewis is CI material.
booby
2011-10-10
Mycket bra Morse. Charmig, underhållande och spännande, precis som det ska vara.
yrkeschaufföre
2010-10-13
Riktigt spännande och Morse brilljerar.
goeran
2010-09-12
Så här vill man att en brittisk deckare skall vara. När jag började se avsnittet upptäckte jag att jag sett det förut men det spelade ingen roll; ett så här bra avsnitt kan man gärna se om.
mammene
2020-08-15
Jag behåller fyran, med en liten reservation, fallet ar väldigt invecklat och många trådar fanns, men jag förstod vart det pekade för personen i fråga utmålades mycket osympatiskt. Annars är arbetet och nystanet suveränt och dialogerna. Man bara njuter. 2010-03-05 Jag älskar de här två karaktärerna, den buttre men godhjärtade Morse och den naive och ännu godhjärtade Lewis. De kompleterar varandra som hand i handsken. Det här avsnittet var väldigt gripande (i dubbel bemärkelse) och många bra skådespelarinsatser. Brittiska deckare och då allrahellst Morse har rätta feelingen.
MaraJade
2009-08-09
Bra avsnitt, kul att se en ung Christopher Eccleston i en av rollerna.
Luciphere
2009-07-31
En pensionerad kommissarie dödas vilket är upptakten till ett fall som leder tillbaka till ett tragiskt ouppklarat fall. Grym skärpa och många trådar. Listigt och intrikat. Riktigt bra avsnitt. Sam "Allo allo emliga armén" Kelly gästar med en underbar fyllekaraktär.