Insider

Michael Chambers återvänder hem till sin hemstad för sin mors bröllop. Michael försvann från sina spelskulder och sin flickvän för några år sedan och tvingas nu ta itu med allt gammalt groll som fortfarande finns under ytan. När han får jobb hos sin nya styvfar, som chaufför av värdetransporter, får han en idé...

Originaltitel Underneath
Alternativ titel The Underneath
Regissör Steven Soderbergh
Manus Steven Soderbergh, Daniel Fuchs
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Shelley Duvall, Peter Gallagher, Elisabeth Shue, William Fichtner, Alison Elliott, Paul Dooley, Adam Trese, Joe Don Baker, Anjanette Comer

2021-08-15
En i grunden simpel dramathriller uppbyggd så att den ska verka mer komplicerad än den är. Några udda färgval och kameravinklar räddar inte en småtrist story.
myslas
2021-01-27
Solid thriller av Soderbergh, visuellt mycket snygg. Har inte sett den mer kända filmatiseringen av boken så kan inte jämföra de båda.
#54
2012-01-01
En av Soderberghs bättre.
Czechflash
2011-12-30
Trevlig liten film som givetvis har stora likheter med "Criss Cross" från 1949 som bygger på samma bok. Som tur är har de helt olika slut, men båda bra.
Lyndon
2008-03-26
Håll koll på Peter Gallaghers skägg...
picklessmulan
2008-01-04
Trodde inte denna skulle vara så bra men en solid trea blir det. X-tra plus till Gallagher
theother
2004-07-30