Inhale

Distriktsåklagaren Paul beger sig till Juarez, Mexico i jakt på en viss "Doktor Novarro" för att hitta en donator till sin sjuka dotter. Hans fru Diane och dottern Chloe väntar desperat hemma i USA. Det är deras sista chans att rädda Chloe som inte har lång tid kvar att leva.

Originaltitel Inhale
Regissör Baltasar Kormákur
Manus Walter A Doty III, John Claflin
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Rosanna Arquette, Dermot Mulroney, Sam Shepard, Vincent Perez, David Selby, Jordi Mollà, Cesar Ramos, Mia Stallard, Kristyan Ferrer, Diane Kruger

2021-04-20
Ganska bra. Inget mästerverk men i alla fall sevärd.
NoWireHangers
2017-03-18
Ojämn film som har bra och mindre bra delar. Får bli en stark tvåa som helhetsbetyg.
Bozze80
2013-11-24
Snyggt skitigt foto och en intressant och tänkvärd story som dock är lite väl tunn, vilket gör att vissa delar/scener blir ointressanta och ologiska. Filmen får dock med beröm godkänt och är ytterst nära en fyra i betyg.
DonActive
2013-11-09
Sällan jag blir så tagen av en film nuförtiden. Men här hände det. Gång på gång imponeras jag av handlingens utveckling och bara sitter med en isande känsla i kroppen när jag förstår vad som är på väg att hända. Saknar kanske lite djup i vissa karaktärer för full pott. Men en mycket stark fyra är det!
karlmats
2013-03-08
Ganska halvtrist film som till slut dras ner av ett värdelöst slut och det faktum att man påminns om hur mycket ogillar slumkulturen i de här fattiga spansktalande länderna. Lillkillen med mustasch kan nog vara en av de mest störiga karaktärerna jag sett på länge. Det får bli bandsågen igen.
agyness
2012-04-12
Genren thriller missbrukas inte sällan och ofta resulterar det i något blekt oengagerande drama som dessa, där det trixas för mycket med färgbalans och kontrast och det med bilden, tidshopp fram och tillbaka. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i varken Diane Kruger eller Dermot Mulroney som skådespelare. Men plus för oväntat val av huvudkarakär i slutet, hade gärna sett mer av det. Spännande ämne berättat på ospännade sätt.
kontorshunden
2012-04-07
Konstigt användande av klipp, och haffsigt slut. Annars bra.
mi9
2012-02-02
Angeläget tema, ok koncept, bra skådespeleri - men att göra aktionsfilm av det här resulterar i något konstigt, varken fågel eller fisk. Slutet (från killens val vid operationsbordet) kunde man ha gjort i två versioner - och visat båda,...
armakuni
2012-01-07
Någonstans misslyckas denna film med att engagera mig ordentligt. Den har det mesta, den är välspelad och storyn är bra men man fastnar aldrig riktigt och bryr sig därför heller inte riktigt om vad som händer huvudpersonerna. Den känns tunn trots ämnet den behandlar. Slutet hjälper inte direkt upp helhetsintrycket.

2011-12-03
Överraskande bra film om organhandel som till slut ställer den moraliska aspekten på sin spets. Spännande och välspelat och en hållbar story.