2.3

Ingen plockar Howard

Ankan Howard sitter hemma på sin ankplanet och tillbringar en rofylld afton. Plötsligt dras han genom rymden och hamnar på jorden, hos en ung popsångerska.

Originaltitel Howard the Duck
Regissör Willard Huyck
Manus Gloria Katz, Willard Huyck
Genre Komedi, Action, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Lea Thompson, Tim Robbins, Jeffrey Jones, Paul Guilfoyle, David Paymer, Liz Sagal, Dominique Davalos, Holly Robinson Peete, Tommy Swerdlow, Richard Edson, Miles Chapin, Virginia Capers, Ed Gale, Chip Zien (röst)

Forrrs
2022-06-25
Lätt och slätt, kult.
myslas
2019-12-16
Jag var 12-13 år gammal när jag såg den här filmen första gången och jag fullkomligt älskade den. Jag hade ingen aning om att den var baserad på en serie (och jag har fortfarande inte läst en enda sida av den) och man hade redan en crush på Lea Thompson efter Tillbaka till framtiden. Det här var också en tid då konstiga fantasyäventyr (The Dark Crystal, The NeverEnding Story och Labyrinth till exempel) var så vanliga att man inte reagerade på den konstiga ankutstyrseln. När jag ser om den nu över 30 år senare så kan jag inte påstå att jag älskar den längre men jag förstår inte varför så många anser den är usel heller. Visst är det lite fånigt och dumt men det finns betydligt sämre och fånigare äventyr än det här. Så slappna av och ha lite kul.
Metheuz
2018-04-30
Inte Marvels stoltaste ögonblick direkt om man säger så. Eller Tim Robbins. Förskräckligt överspel på många håll.
Starkbröl
2018-04-22
Det är väldigt oklart vad som var tanken bakom denna film.
zallaxx
2017-04-02
Började bra men gick utför efter ett tag då de träffar snubbe efter snubbe som överspelar som mongisar. Sen ca 1h in kom den störste överspelaren av dom alla. UUUUUSHHH
jlam
2016-11-20
Trams, det här är ingen KALKON...hoho. Se det som en underhållande actionvariant av gamla tv-serien Alf, proppad av kul citat, bra effekter och hisnande tempo. Att den pågår för länge kan jag förlåta eftersom den håller stilen rakt igenom. Helt klart bättre än modern skit som Ted, med sin uppbyggnad kring bajs- och sexskämt. 80-talet vinner.
2015-09-14
Dålig men på ett fascinerande och smått underhållande sätt. Kunde, och borde, dock varit sådär en 20 minuter kortare...
AlbinWesley
2015-05-29
Haha alltså den är ju fantastisk, det är ju så himla himla knäppt. Charmig och underhållande, men i viss mån riktigt dålig. Jag gillar den.
Dele
2014-11-12
Sicket trams!
2013-12-03
Pfahahahahahaa!!!!!!!!! Den här filmen FINNS ju bara inte!!!