2.5

Incendiary

En otrogen kvinnas liv rasar samman när hennes man och deras lille son dör vid en självmordsbombares attack under en fotbollsmatch.

Originaltitel Incendiary
Alternativ titel Blown Apart
Regissör Sharon Maguire
Manus Sharon Maguire
Genre Drama, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ewan McGregor, Michelle Williams, Matthew Macfadyen, Sidney Johnston, Nicholas Gleaves, Sasha Behar

Salvation_Mind
2015-03-02
Denna film fick äran att bli min 5000e betygsatta film här på filmtipset. Jag må kanske enbart minnas den därför, filmen var helt okej. Föll mig dock inte helt i smaken och får därmed en svag trea i betyg.
WillyV
2012-09-01
Faller samman helt - enda ljuspunkten var Williams.
Taandborste
2011-12-18
Hm, vet inte riktigt vad jag tycker. Stundtals bra men faller sedan platt. Jag fann den ändå rätt gripande och Williams är duktigt. Så en helt okej 3:a.
annchen81
2011-09-11
Sätter på en film på måfå och så handlar det om terror på just denna tioårsdag att uppmärksamma. Jag tycker om filmen som är en brokig samling av lite allt möjligt. Visserligen kan jag hålla med om en del av kommentarerna, men jag tycker inte alls filmen förtjänar så många dåliga betyg. Början är stark, det blir lite rörigt och sentimentalt efter ett tag visserligen och det finns saker som kan göras bättre, men behållningen av denna film är definitivt positiv.
T3TRiS
2010-10-29
Det hade kunnat vara en bra film men den är alldeles för rörig, dessutom tycker jag bara att brevet hon läser upp genom filmens gång blir skrattretande.
jaghardamp
2010-09-03
Shit, saknar ord. Började bra men sen vet jag inte. Den saknade bara allt helt enkelt. Sjukt INTE sevärd.
Tob_E
2010-08-02
Kändes för banal för att nå ända fram. Vill kanske lite för mycket. Svag 3a.

2010-06-26
Bra upplägg och intressant grundide men det hela faller i och med att storyn känns tämligen innehållslös. Filmen når inte riktigt fram. Men en helt okej film. 5-/10
chris_lambert_
2010-03-07
Hyffsat skådespeleri räddar den här soppan från total sågning. Ger inget helhetsintryck utan är mest en massa segment som inte blir ngt direkt upplyftande.
AddeColciago
2010-03-01
Vad gick fel här? En riktig pannkaka!