3.2

In the Line of Duty IV

När den kinesiske hamnarbetaren Luk Wan-Ting råkar hamna mitt i skumma knarkaffärer mellan den amerikanska underättelsetjänsten och ett kinesiskt brottssyndikat hotas han till livet. Hans enda hopp står till två stenhårda poliser som måste försöka hålla honom vid liv tills de vet vem de kan lita på.

Originaltitel Huang jia shi jie zhi IV: Zhi ji zheng ren
Alternativ titel Yes, Madam 4
Regissör Yuen Woo-ping
Manus Anthony Wong Chau-sang
Genre 80-tal, Action
Skådespelare Michael Woods, Donnie Yen, Michael Wong (I), Cynthia Khan, Simon Loui, Yuen Yat-chor

BrutusBeefcake
2016-11-15
En ultimat HK-action. Snygga fighter, onda västerlänningar, minimal handling och fullt ös hela tiden. Det är så här actionfilm skall vara, inga löjliga krusiduller här inte! Vart tog allt vägen? Varför görs inte sådana här filmer längre? Det gör mig smått deprimerad! (11+/15)
eriqk
2015-12-19
Här snackar vi non-stop röj! Kul att legenden Anthony Wong står för manus
Moj
2008-03-01
Ojoj vad jag gillade den här. Cynthia Khan är en ren fröjd att se på och en ung Donnie Yen går inte alls av för hackor. Att sedan legendaren Yuen Woo-ping regisserar gör det hela inte sämre. Här snackar vi en film med lika många "klimaxscener" som en genomsnittlig porrfilm (och nästan lika lite handling, om än en helt okej sådan).
jp
2005-11-03