2.5

Kära passagerare

En grupp passagerare på ett plan på väg till Mexico City inser att de befinner sig i livsfara. Det enda sättet att hantera den stigande dödsångesten är att bekänna sina djupaste hemligheter för varandra.

Originaltitel Los amantes pasajeros
Alternativ titel The Brief Lovers, I'm So Excited
Regissör Pedro Almodóvar
Manus Pedro Almodóvar
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Carlos Areces, Javier Cámara, Raúl Arévalo, Lola Dueñas, Hugo Silva, Antonio de la Torre, José Luis Torrijo, José María Yazpik, Cecilia Roth, Penélope Cruz, Antonio Banderas, Carmen Machi, Blanca Suárez, Guillermo Toledo, Paz Vega, Miguel Ángel Silvestre

jlam
2016-03-02
Fjollkomedi uppe i luften. Blir sevärd tack vare Almodovars superba bildsinne och färg och form. Av innehållet fattar man att John Waters är ett av hans fans.
AmyTatti
2016-02-15
Jag vet inte om den förtjänar en trea, för att vara Almodovar är den blek, men kanske fortfarande bra. Jag har svårt att bestämma mig. Kanske blev den för instängd i ett flygplan, det är svårt att ta ut svängarna. Filmen har ju Almodovars ton och charm men handlar egentligen inte om något.
2015-10-06
Makalöst snygg och charmigt rolig. Klart den svagaste av Almodovar jag sett hittills. Men fortfarande bra nog för en trea!
Raimo_1985
2015-02-11
Gått runt och stört mig på filmen i efterhand så jag sänker till starkt godkänt i betyg....
Raimo_1985
2015-02-10
Tramsigt, kanske sämsta Almódovar jag sett men han har en hög lägstanivå.
mowlie
2014-05-30
Snark va kass, förväntade mig långt mer av Almodóvar. Stängde av efter 40 min..
Spidde
2014-03-29
Hafsigt, smaklöst och allmänt dåligt och dessutom med den mest skamlösa produktplacering jag sett på länge (kanske någonsin). Genuint skräp.
Semiramis
2014-03-27
Känns som att Pedro här går tillbaka lite till sina tidigaste filmer. Trots det är det ganska kul. Helt OK.
Heatseeker
2014-02-23
Lite för fjollig men underhållande.
Donni
2014-02-02
Vem kunde ana att en Almodovar-film kunde vara så svag?