3.5

I'm Here

En bibliotekarie lever ett ordinärt liv i LA tills han av ren slump stöter på en kraft av kreativitet och till slut kärlek.

Originaltitel I'm Here
Regissör Spike Jonze
Manus Spike Jonze
Genre Drama, Kortfilm, 2010-tal
Skådespelare Andrew Garfield, Michael Berry Jr, Sienna Guillory, Annie Hardy

ziferN
2014-09-16
Det är ett intressant koncept av film och den har sina små fina stunder men samtidigt så saknar jag hela tiden, under nästan varje scen det där lilla extra som ska göra filmen suverän men det händer nästan aldrig, dock så gick den klart att titta på.
Salvation_Mind
2014-06-11
Fin men oerhört zappy. Svårt att inte beröras, men det är nästan för sliskigt. Men en helt klart annorlunda kortfilm, sånt gillar jag.
peterclash
2014-04-16
Gullig och fin film.
AlbinWesley
2013-04-24
Trots stora störningsmoment en njutning att se igenom, snygg, fin.
karlmats
2012-06-14
Inte alls så tokigt. Den börjar väldigt starkt och det är kul att se en relation mellan två robotar som man faktiskt bryr sig lite om. Det faller dock när jag inser vilken oerhörd dolme Garfields robot är, tjejen och miljöerna funkar bättre men en film på en halvtimme ska inte hinna bli det minsta tråkig, då är också den potentiella 3an stekt. Men visst är det en ganska småfin bagatell som Spike bjuder på. En stark 2a.
rådjursblicken
2012-04-16
ÅH GUD VILKEN TRIST FILM jag tror jag dör. hatar heterokärlekshistorier, typ trista snubbar som träffar "levande" tjejer och blir kära för att de har så himla tråkiga liv. det enda som var träffande med den här filmen är hur den ena roboten ger bort sin kropp till den andra, det är ju exakt så monogama relationer är, man ger bort sig själva till varandra. grejen är bara att i den här filmen är det "gulligt". det är det inte i verkligheten. tycker inte jag iallafall.
Mikka
2012-03-07
Vacker film, och fin på många sätt. Ögonen är otroligt uttrycksfulla!
Alreadyrick
2011-11-19
Riktig mysig och fin.
fredagsfil
2011-11-07
Vet inte vad jag tycker om handlingen, men vackert är det. Riktigt bra soundtrack också.
emsir
2011-10-22
En trea för att Andrew Garfield är underbar, även när han har en dator på skallen.