3.2

Idag röd

När Harry Friberg lovar tidningen ett reportage som kommer att få läsarna att tappa andan vet han inte hur sant han talar. Han fotograferar ett mystiskt ljussken ute vid Blockhusudden - och det visar sig fladdra över ett mord! Upptäckten leder Harry Friberg och kriminalintendenten Vesper Johnson rakt in i ett familjedrama i en miljonärsvåning vid Slussen, där en mördare väntar i kulissen, beredd att slå till på nytt...

Originaltitel Idag röd
Regissör Jonas Cornell
Manus Lars Bill Lundholm, Jonas Cornell
Genre Thriller, 80-tal
Skådespelare Stig Grybe, Alexander Skarsgård, Örjan Ramberg, Heinz Hopf, Carl Billquist, Marika Lindström, Lotta Ramel, Marianne Stjernqvist, Lennart Tollén, Claes Månsson, Stig Ossian Ericson

2018-03-07
Helt enkelt underbart!!!
goeran
2017-07-24
Kul att se om denna deckarserie som väl återskapar fyrtiotalets Stockholm; de gjorde bättre TV-deckare förr.
okidoki
2017-07-21
Bättre än boken. Stockholmsmiljöerna och skådespelarna är den stora behållningen.
FabianBom
2012-05-20
Älskar detta, klassisk deckare, i agatha christie anda, tyvärr gjordes bara 3 mini-serier.
Rasmusmatte
2011-07-12
Älskar dessa filmer. Underbara Stockholmsskildringar Ramberg och Grybe spelar sina roller lysande!
CHARITY
2010-03-26
Mycket bra film
Barbamuffin
2008-09-12
Så tråkigt att Ulla Trenter inte ville ge efter för fler filmrättigheter. Detta, mina vänner är BRA film. Man har lyckats skapa en skön stämning som håller lika bra klass som boken. Lysande skådespelare. Örjan Ramberg är Friberg lika mycket som Stig Grybe är Vesper Jonsson. Kvalitet!
tadaa
2008-05-05
"Det där var ju harry friberg." Tyckte nästa om filmen mer än boken. Likaså med Träff i helfigur
mystepho
2007-07-14
7/10 förresten!
mystepho
2007-07-14
Jag avgudade Harry Friberg o de andra när jag var yngre, och efter att ha sett om den här nyligen måste jag säga att den håller förvånansvärd hög klass på alla plan...