Icke misstänkt

En radiopratare brukar i sin show berätta spännande deckarhistorier - men är hans mordbeskrivningar lite väl realistiska?

Originaltitel The Unsuspected
Regissör Michael Curtiz
Manus Charlotte Armstrong, Ranald MacDougall, Bess Meredyth
Genre Drama, Film-Noir, Thriller, 40-tal
Skådespelare Joan Caulfield, Claude Rains, Audrey Totter, Constance Bennett, Hurd Hatfield

Tonti
2020-06-11
Invecklad på ett tilltalande vis. Kul och lite ruskig.
KimEkberg
2020-01-07
ja, den är inte helt lätt att ta sig in i, eftersom alla karaktärerna är ganska utseendemässigt lika, och inte ges någon ordentlig introduktion heller. Väldigt förvirrande första halvtimma när man inte vet vem som lever eller är död. men ganska fröjdefull i sitt utförande, och mysigt att se Claude Rains mysa runt så mycket.
Fuzzy
2015-06-16
Underbar underskattad noir som verkligen tilltalade mig enormt. Snudd på femma faktiskt.
Lyndon
2013-07-13
Utsökt foto men intrigen är fånigt snirklad.
emilstjernholm
2009-12-04
Snygg och helt klart habil underhållning. Däremot finner jag ingenting som riktigt får den att sticka ut i jämförelse med liknande historier från samma period.
Czechflash
2008-09-07
Trevlig när saker och ting får sin förklaring, lite förvirrande innan dess. Försöker bygga på det framgångsrika konceptet Laura hade, men saknar djupet för att komma upp i den nivån. Har hur spm helst bra stämning med musik och foto som vassaste redskap. Stark trea.
Bomkia
2007-05-14
Stark positiv överraskning. Hade inte hör talas om filmen innan jag såg den - men jag bjöds på ett ganska raffinerad thriller med viss noir-känsla. 4-
Xocoatl
2006-07-31
Den var riktigt bra. Hade inte hört talas om den tidigare, men var nöjd att kunna konstatera att det var en film noir med klass.