2.2

Ice Age: Scratattack

Scrats ständiga jakt på det svårfångade ekollonet skjuter ut honom i rymden där han av misstag sätter igång flera kosmiska händelser som förändrar och hotar ICE AGE-världen. För att rädda sig själva måste Sid, Manny, Diego och resten av gänget lämna sina hem och ge sig ut på en resa som blir full av skratt, äventyr, exotiska platser och på vägen stöter de på en hel drös nya figurer.

Originaltitel Ice Age: Collision Course
Alternativ titel Ice Age 5
Regissör Mike Thurmeier, Galen T Chu
Manus Michael Berg, Michael J Wilson, Yoni Brenner
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Ray Romano (röst), John Leguizamo (röst), Denis Leary (röst), Queen Latifah (röst), Keke Palmer (röst), Jennifer Lopez (röst), Simon Pegg (röst), Seann William Scott (röst), Josh Peck (röst), Wanda Sykes (röst), Melissa Rauch (röst), Adam DeVine (röst)

2020-01-10
Nop! Här har dessa filmer haft sin storhetstid förlägne sedan....
cotton
2018-08-18
Det har tillkommit alldeles för många karaktärer i dessa filmer som nu går ut på att vara färgglad barnpassning i 90min. De tidigare filmerna hade något för både vuxna o barn. Dags för ett äventyr med endast Manny, Sid o Diego för att avsluta allt. Och slopa Scrat nån gång som fyller ut skiten med 15min nonsens!
Applekingen
2018-07-22
Den totala urspårningen av serien. Handlingen är så dålig. Barnsliga och väldigt simpla skämt vem som helst skulle kunna komma på. Buck är dock ganska rolig och Scrat är roligare än i den förra filmen vilket räddar den från en katastrof.
Zebulonm
2018-04-08
Överlägset den sämsta i serien.....
AngelsDiary
2018-03-20
Helt klart den sämsta av filmerna.
2018-02-19
Lite sämre än fyran, så kurvan fortsätter att peka nedåt. Ett fåtal (men dock) skratt. Bitvis alldeles för hysterisk. (5+/15)
illbejane
2018-02-12
Hade du inte epilepsi innan får du det nu. Älskade Ice Age men det här är inte längre samma historia. Det är så många olika saker som är på gång samtidigt, utan att något egentligen är vetenskapligt eller logiskt. Särskilt kul är det inte heller.
HerrNenne
2017-07-16
Klämmer på kossan fast mjölken har surnat.
Metheuz
2017-04-08
Sämsta filmen i serien.
widez
2017-02-03
En del roliga passningar till populärvetenskap. I övrigt en ganska tråkig upplaga av denna filmserie.