Ice Age 2

Manny, Sid och Diego är tillbaka. Istiden går mot sitt slut och alla djur gläds åt den nya världen som är ett smältande paradis av vattenparker, gejsrar och gyttjehål. Men Manny, Sid och Diego upptäcker att all den smältande isen kommer svämma över deras dal och nu måste de varna alla andra och komma på ett sätt att fly undan vattenmassorna.

Originaltitel Ice Age 2: The Meltdown
Regissör Carlos Saldanha
Manus Peter Gaulke, Jim Hecht, Gerry Swallow
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare Denis Leary (röst), John Leguizamo (röst), Chris Wedge (röst), Ray Romano (röst), Queen Latifah (röst), Jay Leno (röst), Seann William Scott (röst), Josh Peck (röst), Will Arnett (röst)

2020-01-10
Rätt kul ändå...
Applekingen
2018-07-22
Snyggare animerad än 1:an men i övrigt fokuserar filmen mest på humorn och lite på storyn. 1:an fokuserade på båda väldigt bra men inte den här tyvärr. Pungråttorna och Ellie är bra tillskott och Scrat har mer plats vilket gör mig glad. Skulle fått en 3:a om inte den hade varit så rolig.
AngelsDiary
2018-03-20
Inte lika bra som första men helt klart en hållbar uppföljare.
2004Orre
2017-03-09
Så himla bra, den är värd den stark fyra, om inte mer.

2017-01-03
Sista halvan av filmen var spännande!
Rele
2016-01-09
En trevlig animerad komedi. Går att se i sällskap med barn. Jag ger en stark tvåa.
myslas
2015-08-30
Lite bättre än första filmen. Högre tempo och fler karaktärer hjälper till. Men huvudproblemet kvarstår, det här är inget manus som sticker ut och återigen är det bifiguren Scrat som är den stora behållningen.
2014-12-20
Det är inte allt för ofta man kan säga att en uppföljare är bättre än sin föregångare men detta är verkligen ett av de tillfällena. Jag vill hylla de amerikanska rösterna i form av Ray Romano, Denis Leary, John Leguizamo, Queen Latifah m.fl. Speciellt John Leguizamo är helt lysande i rösten som Sid. Älskar också Scrat!
LTT86
2013-08-21
Helt klart.... min favorit Ice Age film. Den är mycket bra.

2013-07-18
Sid räddar filmen från en ändå händelsefattig film