3.3

I, Tonya

Konståkerskan Tonya Harding gör stora framsteg i det amerikanska mästerskapet, men hennes framtid i sporten äventyras när hennes exman ingriper.

Originaltitel I, Tonya
Regissör Craig Gillespie
Manus Steven Rogers
Genre Drama, Komedi, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Margot Robbie, Sebastian Stan, Allison Janney, Julianne Nicholson, Paul Walter Hauser, Bobby Cannavale, Bojana Novakovic, Caitlin Carver, Maizie Smith, Mckenna Grace, Suehyla El-Attar, Jason Davis (II), Mea Allen, Cory Chapman, Amy Fox

dafreakish
2019-02-13
Väl berättat om Tonya Harding och incidenten som för evigt förändrade hennes liv. Mycket visste man redan men den är ändå klart sevärd. Bra skådespeleri av Robbie och Stan men framförallt Janney som äger varje bildruta hon är med i. Dock är jag fundersam på om den komiska tonen i filmen är ett bra val eller inte. Hur hade filmen blivit om den varit mer seriös?
Raimo_1985
2019-01-21
Mycket bra. Och vare sig hennes mamma var så här genomelak i verkligheten eller inte lyckas filmen skapa filmhistoriens vidrigaste mor.
nufan
2019-01-02
Bra berättad! Vilken cirkus 😂
HerrNenne
2018-12-16
Intressant film som är öppen på ett bra sätt, till skillnad från rätt många halvdana försök att berätta "sanningen" om skeenden man aldrig riktigt fick veta vad som stämde. Ger faktiskt insikt. Tragisk. Margot Robbie är en stjärna så länge hon slipper låtsas vara femton år.
haajen
2018-09-07
Underhållande och välspelat men det är få scener som verkligen etsar sig fast. Det är sevärt men saknar det där lilla extra som får den att bli minnesvärd.
RustyFilm
2018-08-29
Jag minns ju det här häftiga skandaldramat från tidigt 90-tal när det utspelades i verkligheten (ett drama hårt bevakat av amerikansk media), jag känner också igen de stora dragen i historien från verkligheten. Verkligheten kryddas av regissör Craig Gillespie på ett mycket skickligt sätt när han skruvar till en del av karaktärerna vådligt. Margot Robbie gör ett fantastiskt jobb när hon gestaltar Tonya Harding men hennes utseende matchar inte den Tonya jag minns. Jag gillar biografi-film. Och det här är en mycket smart filmproduktion ur den genren.
Metheuz
2018-07-22
Gillade berättarstilen och soundtracket skarpt. Margot Robbie var bra också och Allison Janney strålande. Bättre än genomsnitts-biopicen, en genre som lätt kan bli lite mellanmjölkig.
foppa99
2018-06-13
förvånansvärt bra
TURGUT
2018-06-03
Sevärd film med en berättarstil som tilltalar mig, i övrigt tycker jag Solidus kommentar några kommentarer tidigare säger det mesta. Filmen nådde inte riktigt upp till en 4: för mig.
abnormal
2018-04-25
Välspelad och snyggt skriven. Helt klart sevärd!