2.9

I sanningens tjänst

I en liten stad i den amerikanska södern blir Bobby Earl Ferguson, en svart man, dömd till döden för ett brutalt mord på en tioårig vit flicka. Paul Armstrong, känd jurist och stark motståndare till dödsstraffet tar sig an fallet när Fergusons mormor ber om hans hjälp. Snart upptäcker han att det är mycket som inte står rätt till.

Originaltitel Just Cause
Regissör Arne Glimcher
Manus Jeb Stuart, Peter Stone
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Sean Connery, Laurence Fishburne, Kate Capshaw, Blair Underwood, Ed Harris, Christopher Murray, Ruby Dee, Scarlett Johansson, Daniel J. Travanti, Ned Beatty, Liz Torres, Lynne Thigpen, Taral Hicks, Victor Slezak, Kevin McCarthy, Hope Lange
Betygsantal 1917

2014-11-20
En mycket ojämn Thriller med Sean Connery i huvudrollen som en professor. I vissa scener är det en riktig ruggig stämning och i andra rent långsamt. Ed Harris gör här en mycket bra rollprestation, detär ju förvisso en liten biroll som en psykopat men den är färgstark. Man skulle dock ha tittat igenom manuset en extra gång men det är godkänt. 2+
Theapan
2014-11-19
Ojämnt manus och skådespel med undantag för Ed Harris som var utmärkt, som vanligt. Kul att se en väldigt ung Scarlett Johansson.
Tatty
2014-06-05
Riktig bra och spännande film och rätt så lurig med. Många skådespelare som jag inte orkar skriva namnet på spelar rollerna bra.
92axha10
2014-03-10
En i mängden av deckare/thrillers. Skådespelet är bra även om manuset är ganska långrandigt. Man borde veta vad man får. Inget man inte sett förut och bitvis ganska förutsägbar. Däremot så är den underhållande nog för det man får. Inget unikt varken bra eller dåligt.
joakimfolke
2013-09-23
Gäsp....snacka om kass.
MrsRatched
2013-06-23
Rysligt dålig plot. Bitvis bra skådespel.
Fläskkäft
2013-06-05
Stabil thriller, stabila insatser men inget nytt. Connery bär filmen på sina axlar och i övrigt en rätt intressant cast. Connerys dotter i filmen spelas av Scarlett Johansson(här i tio årsåldern fick ju en ordentlig karriär i Hollywood) En twist hit och dit och klimax blir ungefär som man förväntat sig.
Hanness
2013-02-24
Helt okej film, instämmer med pungsnigel .
pungsnigel
2013-02-02
Klassisk 90 tals film med klassisk 90 tals twist. Connery gör det bra Ed Harris är lysande och Fishbourne gör det som Fishbourne gör bäst. Dock tycker jag att Blair Underwood inte alls passar in i sin roll.. Jag antar att Jeb Stuart och Peter Stone är för dödstraff.
Grillo
2012-07-11
Funkar nog främst eftersom jag diggar Connery. Såg den för några år sedan så jag visste vad som väntade. Twisten mot slutet kändes som ett misslyckande för filmens ideologi, tråkigt...